Jeg er selv privatkunde i Sparkassen Kronjylland, så jeg kontaktede min bankrådgiver om at starte en erhvervskonto hos dem, men jeg har netop fået svar fra min bankrådgiver der skriver "Desværre kan jeg ikke tilbyde et kundeforhold/(kontooprettelse til dit firma, da både ejerkreds- og kundegrundlag ikke er bosiddende i Danmark." Så nu ved jeg ikke helt hvad jeg skal gøre. Jeg tænker det er nok på ingen måde bedre med nogle af de andre standard banker? Wise er selvfølgelig en oplagt mulighed, men så vidt jeg kan forstå kan man stadigvæk ikke have nemkonto hos dem? Er der nogen der successfuldt har oprettet en erhvervskonto fra udlandet? og hos hvem? Og kræves erhvervskontoen fra firmaets oprindelse eller kan jeg godt starte firmaet (så jeg kan begynde at arbejde for kunderne og så bare få faktureret dem når jeg engang får min konto?) |
I princip alle udenlandske banker med fuld licens - kan tilknyttes som NemKonto - Jeg mener du skal via blanket med vitterlighedsvidner. En del bruger ex revolut på den måde
Husk når du driver ApS fra Danmark med danske kunder, så skal du se om ikke du så også personligt bliver personlig delvist skattepligtig - men så må kundeunderlaget vel have dansk tilknytning - lidt modsat hvad banken svarede dig
Husk kunder får gebyr hvis de skal betale til en udenlandsk konto - + evt vekslegebyr og Mobilpay kan ikke tilknyttes
Du kan godt have den klient konto hos advokat eller revisor hvor kapitalen bekræftes til pengene - i det omfang de godkender det, så du først får erhvervskonto når du første gang skal have betaling ind eller ud for drift.
Wise kan ikke være nemkonto - de har ikke en sådan fuld banklicens nej
Det er helt generelt vanskeligt at få dansk erhvervskonto uden at bo i DK
Dit ApS skal jo have en adresse her i DK i alle fald
Overvej letlæst bog om stiftelse, drift, skat, moms og meget mere - ebog eller paperback - du ser indholdsfortegnelse her https://jh-e-books.blogspot.com/2019/09/aps-anden-udgave-sept-2019.html
vh John Hannover