Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Smarteste beskatning af enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Jul 21
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære netværk

Jeg har startet min enkeltmandsvirksomhed for 3 måneder siden og har ansat én medarbejder.

Regnskabsårets afslutning truer og jeg ønsker ikke at blive personlig beskattet af mit overkud med B-skat.

Jeg ønsker at bibeholde finanserne i virksomheden, dvs. ikke trække penge ud til mig selv, men sparer op i virksomheden. 

Hvordan laver man det smartest??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Du vil altid blive beskattet med mindst 22% acontoskat af overskud - det kræver brug af VSO som for de fleste giver behov for revisorhjælp

Hvis du ikke betaler topskat eller har SU formål - eller specielt store renter, så vil det generelt øge skatten at spare op, da du jo bare får mere og mere som skal ud til toopskat siden, VSO duer som sådan kun hvis man svinger fra år til år og kan udligne gode med dårlige år

Med ansat ville jeg da så i øvrigt have overvejet ApS - stadigt 22% selskabsskat af overskud

Generelt er reglen klar: Beskat altid op til bundskat mens du kan - og gem ikke til katten eller natten hvis du kunne have fået penge ud til 40%

Mere om personlig virksomhed i let læst e-bog eller paperback inkl VSO https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)