Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firma konto

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Varde
Tilmeldt 5. Jan 21
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Revolut - ingen god løsning længere, fordi konti fryses i massevis og derefter lukkes uden hvis og men. Men kan bruges som en nem-konto.

Wise - kan ikke bruges som nem-konto, absolut ubrugelig, når det drejer sig om overførsler inden for Danmark.

Der er en løsning, en konto via Saxo. Har et dansk kontonummer og kan bruges som nem-konto.

Transport costs audit for all Amino members free of charge. 

Tilmeldt 20. Oct 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for din svar
Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Du står desværre i en rigtig dårlig situation grundet RKI, hvor det at etablerer en konto med kredit er lidt op af bakke.

De fleste banker på dansk jord tilbyder en erhvervskonto/NemKonto mod et beløb der svinger fra 199,- og op til helt urimelige priser.

det der dog måske kan gøre en forskel for dig, at at fortælle din bank at du IKKE ønsker en konto med kredit men udelukkende vil have en debit konto hvor du allerede til en start indsætter et mindre beløb til dækning af driften, så vil en del banker godt være med.

Det med at få et credit card fra en online udbyder og så knytte denne til et cvr nummer er skidt for de fleste vil lukke kontoen igen straks de fanger den i systemet.

Tilmeldt 20. Oct 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej
Jeg vil nok prøve at kontakte min bank igen
Tak for din kommentar 😊
Mvh
Rose
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Pythonrap:

Roserose:
Nogen har erfaring med det og hvilke bank kan tilbyde folks i rki? Jeg kan desværre ikke se noget vej selvom mit firma kører det så godt,
Tak for forhånd

Tag Wise (Belgien), før hed den TransferWise. Det virker for dem jeg kender, der er i samme situation.

så du mener WISE kan fungere som erhvervskonto og NemKonto??

Herregud dog du er længere og længere borte fra virkeligheden Phyton - ærligt sagt - Du er selv iflg alle tråde jaget af kuratorer og advokater der totalt uærlige mod dig og har ikke kunnet få dansk bank men lidt undre revolut og andre - du også har forklaret snød dig og indbetalinger blev taget eller forsvandt  og nu Wise som erhvervskonto. Aber doch rent ud sagt. Du vil givet folk godt, men du er så langt ude fra hvad man skal -for at fungere som virksomhed i indlæg efter indlæg, at jeg synes det er på tide, at advare Sorry - for jeg kan godt li dig faktisk - 

vh John H

Hvis ventetid på at etablere en konto (hurtigst på 2-3 uger) til et nyt selskab (fusion) er et problem, hvad er så den bedste løsning. Vi kan altid sætte en DKK bank op senere

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

De fleste tager tid uanseet hvad idag - men jeg ville da se til revolut og N26 om de kan rykke

Det kan være meget afgørende hvilken branche du skal åbne konto til og om du alene har brug for en konto til kapitalen, for der kan du bruge wise og mange andre -  osv. alle konti der kan registreres som CVR tilhørende, og så kan du flyytte nååår du har en nemKonto klar

Her lidt om hvilke brancher der hænger i bremsen alle steder https://johnhannover.blogspot.com/2022/04/brancher-der-har-ekstra-svrt-ved-at-fa.html 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
De fleste tager tid uanseet hvad idag - men jeg ville da se til revolut og N26 om de kan rykke

N26 er ny for mig, men virker meget seriøs.

Det er svært at danne overblik over forskellene på Wise, Revolut og N26 sem virksomhed. N26 er en bank uden kreditter, og det er ikke gennemsigtigt hvordan hvilke omkostninger der er ved valuta som er en meget vigtig del.

Revolut og Wise er fantastiske til valuta - men Wise er ikke en bank og penge er ikke garanteret (er de iøvrigt det for virksomheder), medens Revolut følger bank sikring - dog ikke helt siker på hvilket EU land det var i.

Er der nogen der har praktiske erfaringer med disse "banker".

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er som du sriver. Wise er ikke en bank - lidt som viawallet kan den dog tilknyttes CVR og dermed kan der stå ApS penge
N26 er tysk og ret stor - ville da tro den var omfattet af garantii og revolut har hoved licens i et baltisk land 

Det værste er nok at man bare har Iban/swift og ikke dansk konto at overføre til, dårligere betalingsløsinger og ikke mobilpay muligt og - en vis omkostning trods alt hvis man skal ud i større antal transaktioner mm

for dansk viksomhed ville jeg klart have dansk bank på sigt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Det er som du sriver. Wise er ikke en bank - lidt som viawallet kan den dog tilknyttes CVR og dermed kan der stå ApS penge
N26 er tysk og ret stor - ville da tro den var omfattet af garantii og revolut har hoved licens i et baltisk land 

Det værste er nok at man bare har Iban/swift og ikke dansk konto at overføre til, dårligere betalingsløsinger og ikke mobilpay muligt og - en vis omkostning trods alt hvis man skal ud i større antal transaktioner mm

for dansk viksomhed ville jeg klart have dansk bank på sigt

vh John Hannover

N26 er omfattet af Tysk banklicens og Revolut af Litauisk.

Nu har vi måske højest 5 indbetalinger fra Danmark om året så det er ikke problemet. Problemet er at vi har klart brug for nogle af de faciliteter som fuld service banker tilbyder, men danske banker tilbyder Euro og Dollar kredit/debit kort, så vi kommer til at bruge fuldservice bank + formodentlig revolut. Jeg ville hellere bruge Pleo men de vil ikke give EUR og USD kort til danskere.

Det er klart at N26 og Revolut primært er gearet til privatpersoner så der er ikke megen information om hvordan de fungere som supplement til erhvervsbank

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:
Det er klart at N26 og Revolut primært er gearet til privatpersoner så der er ikke megen information om hvordan de fungere som supplement til erhvervsbank
hvis man ellers har en primær bank som er dansk, tror jeg risiko er meget begrænset ved simpelthen at afprøve - måske først Revolut og så N26 men ja -de har jo primært indlån og erhverv for at kunne fonde en udlånsmulighed og er mest privat minded, men har mange features også til erhverv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)