Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af virksomhed - Hvordan får jeg personligt mest ud af salget

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Feb 10
Indlæg ialt: 139
Fra  MTC Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ejer et ApS med produktionsudstyr, varelager, råvarer osv.

Jeg ejer desuden PERSONLIGT et receptur som mine produkter produceres efter. Den er unik.

Jeg har fået et tilbud fra udlandet på at sælge alle værdier i ApS samt at sælge recepturet.

Køber vil ikke overtage ApS men ønsker at jeg lukker det efter De regler der for lukning af ApS.

Salgssummen er delt op i to summer. Værdier i ApS samt værdi af receptur.

Salget af værdier overføres til ApS.

…. men hvordan for jeg personligt mest ud af salget for recepturet?

- Oprette nyt ApS og lægge receptur ind. Modtage udbytte, sende midler til pension og udbetale løn?

- Oprette et holding?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

gå til en revisor. Sælge recepturet vil jo så give dig personlig skat af værdien når det skal ind i ApS - du kan ikke bare forære det ind hvis ikke det allerede ejers af det ApS
Du kan - hvis ApS ejer det, få betaling for både aktiver mm og receptur til dit ApS på helt alm faktura - men der er særregler hvis det er hele aktivitet der sælger = uden moms og sælger skal indberette til skat inden 8 dage

Så har du et ApS med pengene ind og overskud til skat - eller du tager løn omg i år og så udbytte op til 27% grænsen næste år sammen med løn men det her skriger på at du sidder en time med en kyndig og finder bedste løsninger - og herunder hvorfor skal du lukke det ApS - som jo ellers kunne bruges til andet 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)