Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

lukning af enkeltmandsfirma & fotoudstyr mm

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jun 17
Indlæg ialt: 13
Fra  Fotograf Pia Vestergård Simms Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har læst nogle tråde herinde ifht lukning af lille enkeltmandsvirksomhed og vil høre hvad det nyeste er?

Jeg har ingen / ganske få indtægter haft siden covid og har derfor et dilemma ifht at skulle lukke min virksomhed ned.

Jeg kan forstå at jeg skal sælge mit udstyr og mine styling sager, hvilke jeg egentlig gerne ville beholde noget af, da jeg måske I et nyt job vil skulle bruge noget af dette , eller som minimum på hobby niveau. (Har ikke plan om at åbne ny virksomhed ) Er der nogle alternativer her, eller skal jeg sælge mit kamera, tripod osv? Jeg har nemlig ingen penge i kassen, så det vil dermed være en yderligere omkostning at lukke firmaet ned hvis jeg skal købe mit eget udstyr....

Dernæst, kan det betale sig at få en revisor til at se på dette? Det vil jo blot koste mig yderligere 5000 kr...?

Er der andre fotografer herinde som har gode råd, fif osv? Evt. en dygtig revisor som kan rådgive ifht. den slags? 

Mvh Pia

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jun 17
Indlæg ialt: 13
Fra  Fotograf Pia Vestergård Simms Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for dit hurtige svar. Jeg opgav lidt det hele, da det virker noget uoverskueligt for mig. 

Måske kan du hjælpe:-)

1. Jeg har udstyr i form af objektiver, lys stativer, mm, som jeg ikke bruger eller kommer til at bruge uanset mit fremtidige job. Hvad gør jeg hvis ikke jeg kan sælge dette? Jeg går ud fra at jeg først kan lukke firmaet når jeg har solgt mine aktiver? 

2. Hvad med ting der er gået itu/blevet ødelagt gennem årene? Der er fotobaggrunde og porcelæn som for eksempel ikke er her mere. Hvor noterer man dette?

3. - Og kan jeg hive en liste ud af Dinero med mine aktiver på en liste så jeg kan tjekke det forskellige? Jeg har nok blandet noget af mine egne køb sammen med firmaets, da jeg i starten har købt selv. f.eks er min pc og tlf ikke firmaets, men noget jeg har købt for egne penge. 

4. De ting jeg gerne vil beholde. Køber jeg så dem ved at fakturere mig selv privat med moms og så betale fra min privat konto? Derefter betale moms og skat...? - Jeg har læst dit link du sendte, men blev blot forvirret over moms delen med at trække fra og så ligge til....

Mvh Pia 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

1 Køber dem selv ud med moms til en pris du kan vise svarer til hvad de vil koste andre steder - der er ikke andre muligheder

2 På en liste du selv må opbevare

3 ikke mig bekendt - du vil selv skulle føre en aktiv-liste - hvis du har beskrevet hver ting ved bogføring og købt alt via en aktiv konto - kan du trække den konto ud - men nok ikke let at vise over mange år - men det er den vej skat går ved kontrol - + via småafskrivninger mm

4 ja - så sker der jo bare det - at du har haft momsfradrag ved købet men nu mister en del af det fordi du selv køber ud til markedspris

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jun 17
Indlæg ialt: 13
Fra  Fotograf Pia Vestergård Simms Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak John,

Så langt så godt. Hvor er det dejligt for alle os med regnskabs udfordringer at du er her inde på Amino

Pia

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)