Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ekspert hjælp Sitemap - Hvad gør man her?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Risskov
Tilmeldt 22. Mar 13
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløjsa

Jeg har fået en rapport fra et SEO-bureau vi har tilknyttet. Rapporten nævner et utal af url'er som mangler i vores sitemap.

Der er flere der er gode nok og det er simpelthen udviklingsfejl, så det skal vi have løst på anden vis.

Der hvor kæden hopper af for mig er, at de nævner ca. 1.500 url'er som er vores tilbudsaviser og kataloger som er oprettet ved iPaper.

Så url'en for disse er helt anderledes end vores - her starter de med :

https://tilbudsavis.mobler.dk/*****

https://katalog.mobler.dk/brochurer/******

Jeg troede jeg var skarp nok på sitemap, men giver det virkelig mening at inkluderer disse, når de ikke er en primær del af vores site, men faciliteres af en ekstern partner?

Sådan en de fleste ville kalde for en E-commerce nørd.

Ejer af snotbuster.dk 😃

Fra Risskov
Tilmeldt 22. Mar 13
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 07:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen eksperter i sitemaps til stede :-) ?

Sådan en de fleste ville kalde for en E-commerce nørd.

Ejer af snotbuster.dk 😃

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du skriver manglende URL kommer det som Broken Links 404 eller...?

Jeg ville nok undlade at lade tilbudsaviser og kataloger indekserer hvis disse skiftes hyppigt og Google indekserer samtlige sider.
Du vil få et hav af Broken Links som bare skader din SEO.

Fra Risskov
Tilmeldt 22. Mar 13
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløjsa

Nej nej, slet ikke. De fungerer alle sammen upåklageligt. De ligger jo bare på en ekstern side, hvorfor min opfattelse er, at man ikke inkludere sider i et sitemap med forandret fortegnelse. Det mener de så godt man kan. Jeg kan ikke finde nogen steder på nettet hvor det anbefales - det tætteste er et sekundær sitemap til subdomæner som disse måske vil kunne kategoriseres som.

Sådan en de fleste ville kalde for en E-commerce nørd.

Ejer af snotbuster.dk 😃

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

hmmmmm tjaaa....

det eneste jeg lige tænker er om du kan rende ind i en DC da content jo både vil fremgå af det eksterne link og dit site map.

Så skal man måske sætte de eksterne links som Canonical url for ikke at skade ens SEO.

Umiddelbart det bedste bud fra mig...

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper

Helt banalt og "lavpraktisk" så er et sitemap til for at vise hvad der er på sitet - og ikke på subdomæner eller andre unikke sider.

Casper Holm:

Så url'en for disse er helt anderledes end vores - her starter de med :

https://tilbudsavis.mobler.dk/*****

https://katalog.mobler.dk/brochurer/******

Når det er sagt, så kan der sagtens være en grund til at SEO-bureauet nævner de URLs, det er også muligt at deres tool har scannet sig frem til URLs på domænet inkl. subdomæner og de har automatiseret rapporten til dig lidt rigeligt. ;-)

/Brian

Fra Risskov
Tilmeldt 22. Mar 13
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian

Tak for input. 

Godt, så vi er på samme side hvor det generelt ikke vil give mening af angive disse links, da de er hostet eksternt. 

Det er bare et rent rapport udtræk fra et af deres systemer, så umiddelbart tænkte jeg ikke det var deres alvor. Da jeg tog kontakten mente de godt det kunne medtages - senerehen blev det ændret til et sekundært sitemap.

Links til disse aviser og kataloger fremgår som hyperlinks på en af vores landingssider, men de har ingen fast plads på vores domæne.

Sådan en de fleste ville kalde for en E-commerce nørd.

Ejer af snotbuster.dk 😃

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper,

Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår dit spørgsmål. Kan du på en sætning forklare præcist hvilket problem du har og hvad du gerne vil have svar på? :)

Vh. Oscar

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)