Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med erhvervskonto?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Sep 21
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære alle

I SMVdanmark har vi set flere eksempler på iværksættere, der har svært ved at få en erhvervskonto af forskellige grunde.

I vores seneste undersøgelse var det 1 ud 7 iværksættere, der havde haft problemer.

Vi har derfor tænkt os at tage sagen op - og I den forbindelse vil vi gerne i kontakt med iværksættere, der har oplevet problemet og kan fortælle om det.

Tag gerne fat i mig, hvis det er noget, du har oplevet. Send mig en besked eller find mine kontaktoplysninger på SMVdanmarks hjemmeside eller send en mail til rasmussen at smvdanmark.dk

Mvh.
Kasper Munk Rasmussen - SMVdanmark
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Præcis hvor mange ved jeg ikke, ville have troet færre end 1 ud af 7 - hvis vi tager dem bort, som ikke får konto fordi de ikke vil betale noget for det, eller aflevere div oplysinger, men en del er det helt givet.
Værst for personer der ikke bor i DK - slemt for mange uden dansk statsborgerskab - svært i visse brancher (cafe - tatovør) svlrt hvis mange udlandsoverførsler og betalinger som banker synes er besværlige i forhold til hvidvask

Jeg ar skrevet til erhvervsministeren (uden hele med nuværende som modsat de tidl. slet ikke reagerer) som følger https://johnhannover.blogspot.com/2020/02/bank-ikke-helt-let-at-fa-konto-brev-til.html. Med forslag om obilgatorisk konto - mod betaling

Iøvrigt også nyt, at skat ikke tager indgangsgebyr til banken som fradrag i omkostninger - og næppe dermed heller de årlige fornyelser - gennemgået med dif dokumentation her https://johnhannover.blogspot.com/2021/09/bankers-gebyr-for-erhvervskonto-ikke.html 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Sep 21
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John - virkelig gode idéer! Det tager jeg med i vores videre arbejde. 

Det vi dog stadig være fedt med nogle nyere eksempler fra iværksættere, som vi kan tage med ind på Christiansborg, så sig endelig til, hvis du støder på nogen (gerne eksempler fra i år fx)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

følg dif facebook iværksætter fora - det flyder med dem hver uge faktisk (men ikke til at se om der kan være en god grund bag) - men jep - alle der har problemet bør da henvende sig. Christiansborg ved ALT om det - SKAT ligeså, da mange ikke har kunne modtage corona refusion - moms retur osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)