Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

EU/Udenlandsk momsrefusion

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 01:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg sidder og roder med lidt momsrefusion, som jeg er lidt i tvivl om.  Jeg har fonyeligt været på en forretningrejse til Island (ikke EU), hvor der jo har været nogle rejseudgifter såsom:


- Hotelovernatninger + Mad

- Lejebil

- Brændstof

Det hele er blevet betalt med firmaets mastercard (PMV), hvor jeg har betalt VAT/moms på alt. Jeg er så i gang med at undersøge, om jeg kan få fradrag eller momsrefusion på mine udgifter. Island har nogle specifikke regler som gør, at jeg ikke kan få momsrefusion på alt og det satte spørgsmål tegn på, hvad jeg skal gøre i forhold til Skat herhjemme.

F.eks. er der en minimumsgrænse for at søge momsrefusion tilbage i Island (meget normalt som med EU moms). Men ovenikøbet giver Island ikke momsrefusion på ydelser eller varer der forbruges i landet. Det inkluderer billeje og brændstof. 

Jeg står så i situationen, at største delen af mine udgifter er lejebilen og brændstof. Men det kan jeg ikke tilbagesøge som momsrefusion. Hvorimod det resterende momsbeløb (hotel+mad) er under minimumsgrænsen for at søge momrefusion i Island.


Så hvis mine udgifter eller retter sagt momsbeløb ikke er berettiget til momsrefusion i det pågældende land. Er det så korrekt forstået at jeg kan få skattefradrag for hele beløbet i mit regnskab?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:45
Hvor mange stjerner giver du? :

JA  alt man ikke kan få reffusion for - grundet regler eller det er under grænsen for reffusion - må man tage som alm fradrag som udgift
Kun hvis man KAN få reffusion og frivilligt ikke "gider" mister man fradrag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Xantam:
Det hele er blevet betalt med firmaets mastercard (PMV),

Det er noget uklar hvad det er for en type virksomhed du har, er det et PMV ?

Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

JA  alt man ikke kan få reffusion for - grundet regler eller det er under grænsen for reffusion - må man tage som alm fradrag som udgift
Kun hvis man KAN få reffusion og frivilligt ikke "gider" mister man fradrag

vh John Hannover

Super. Tak for det John!

 

Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Xantam:
Det hele er blevet betalt med firmaets mastercard (PMV),

Det er noget uklar hvad det er for en type virksomhed du har, er det et PMV ?

Hej Ravn.

Ups jeg har også skrevet forkert. Det er ikke en PMV men retter sagt en Enkeltmandsvirksomhed.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)