Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må Saxo nægte at betale mig?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

Jeg er forfatter og selvudgiver - og nomade. Jeg udgiver på Saxo Publish og har angivet min konto i N26 som bank. Nu tilbageholder Saxo mine penge fordi de siger at der står i de nye betingelser, at min konto skal være i en dansk bank, så de kan auto overføre.

De siger ikke at de tilbageholder, men jeg har ikke modtaget penge i 2 måneder nu og hver gang jeg skriver til dem, siger de at "jeg har rykket bogholderen" - men intet sker.

Jeg er stadig dansk statsborger, men er bare gladere for min N26 bank end den danske.

Hvad kan jeg gøre? På forhånd tak ! :)

Mange hilsner

Mette (i Mexico)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Mette Glargaard:

Hej :)

Jeg er forfatter og selvudgiver - og nomade. Jeg udgiver på Saxo Publish og har angivet min konto i N26 som bank. Nu tilbageholder Saxo mine penge fordi de siger at der står i de nye betingelser, at min konto skal være i en dansk bank, så de kan auto overføre.

De siger ikke at de tilbageholder, men jeg har ikke modtaget penge i 2 måneder nu og hver gang jeg skriver til dem, siger de at "jeg har rykket bogholderen" - men intet sker.

Jeg er stadig dansk statsborger, men er bare gladere for min N26 bank end den danske - 

Hvad kan jeg gøre? På forhånd tak ! :)

Mange hilsner

Mette (i Mexico)

næppe det store. De må godt i betingelserne have, at de kun overfører til dansk pengeinstitut - kun i DKK osv - det koster gebyr at overføre til udlandet. Måske du kan bruge en bekendst konto hvis denne og denne bank er med på det: Ellers tror jeg bare de penge står og akkumulerer 
Tror ikke du får dem med på gebyr og manuel overførsel till dig - og det vil jeg mene de har ret til  Har du den som din nemkonto rent faktisk?

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg HAR en dansk bank, men mit danske kort virker kun i meget få pengeautomater her i Mexico og gebyrerne er tårnhøje. 

Det er dyrt at være nomade, så jeg ville foretrække at pengene kom på min udenlandske konto, men hvis de juridisk har ret til at forlange en dansk konto, så måp jeg jo æde den =(

Tak fordi du tog dig tid til at svare :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne du modtage i dansk bank og så selv lave overførsel til N26 - så tog du arbejdet og gebyret

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, nemlig - jeg synes jo i forvejen de flår mig og for de mange tusinde kroner hvert år, kunne de måske godt bruge 5 minutter på at overføre. Men jeg må dukke nakken og leve med gebyret for at overføre fra den danske bank til den spanske.

Tak :)

Tilmeldt 7. Dec 18
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er personligt blevet anbefalet at bruge Wise.

Der burde du teoretisk set kunne overfører pengene fra en dansk konto, til en Wise konto med lave transaktionsgebyrer. Wise skulle også kunne udstede hævekort og tilknytte kontoer med den ønskede valuta.

Saxo er et stort selskab der ikke ønkser de store problemer. Så hvis de nægter at betale dig penge du mener at have retmæssigt krav på, send dem til inkasso.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Mette Glargaard:
Men jeg må dukke nakken og leve med gebyret for at overføre fra den danske bank til den spanske.

Det koster jo stort set ingenting i gebyr, hvis du overføre i Euro til en bank indenfor EU.  Når der overføres skal du anvende en SEPA overførsel. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Bernard III:
Så hvis de nægter at betale dig penge du mener at have retmæssigt krav på, send dem til inkasso.

lidt svært at have et krav, når det fremgår af deres handelsbetingelser, at de kun overføre til danske banker. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Mette Glargaard:

Jeg HAR en dansk bank, men mit danske kort virker kun i meget få pengeautomater her i Mexico og gebyrerne er tårnhøje. 

Den lette løsning.

Oplys SAXO dit danske konto nummer, og overfør selv pengene fra din danske konto til N26.

Det er et lille gebyr, du skal betale, og så er hele problemet løst :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor ikke bare få et gratis internationalt kreditkort ala Lunar uden nogen former for gebyr som er gratis?
Den kan du vel bruge alle steder da det er et Visakort?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)