Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra private aktiver til et virksomhedsaktiv

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Aug 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen,

Jeg har forsøgt at søge rundt omkring i foraene på Amino - uden det helt store held desværre.

Derfor har jeg et spørgsmål, som jeg godt kunne tænke mig at få svar på :-)

Er det muligt at overføre digitale ting, som man tidligere har købt privat, over i en virksomhed (der selvfølgelig har den branchekode, der egner sig til disse ting), således de anses som værende et aktiv, der ejes af virksomheden?

- Her tænker jeg primært virtuelle/ ting i et computerspil, digital kunst og lignende.

Tusinde tak for din tid - og god dag :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

PeterS95:

Hej alle sammen,

Jeg har forsøgt at søge rundt omkring i foraene på Amino - uden det helt store held desværre.

Derfor har jeg et spørgsmål, som jeg godt kunne tænke mig at få svar på :-)

Er det muligt at overføre digitale ting, som man tidligere har købt privat, over i en virksomhed (der selvfølgelig har den branchekode, der egner sig til disse ting), således de anses som værende et aktiv, der ejes af virksomheden?

- Her tænker jeg primært virtuelle/ ting i et computerspil, digital kunst og lignende.

Tusinde tak for din tid - og god dag :-)

Forudsat du kan vise skat, at det er ting du vil sælge i din virksomhed kan du godt sælge dem fra privat til virksomhed - uden moms, til den max pris du kan vise, virksomheden kunne købe samme for, hos 3. part (via at gemme noget fra DBA og andre salgssteder som viser det)

Det skal jo helt klart være ting som virksomheden skal bruge i sin momspligtige aktivitet. Der er ikke fradrag for købet får du har solgt  - når det er med handel for øje - videresalg. (du kan ikke gøre det for at du som privat ejer nu har glæde af det i virksomheden til at sidde og spille mm)

Har du drevet virksomhed uden moms tidl privat med de ting - så skal indtægten tages ind privat til skat.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Aug 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tusind tak for dit meget uddybende svar :-)

Ville det være den samme fremgangsmåde, hvis købene af de digitale ting, var købt af private og man som virksomhed, sælger til private? (Her tænker jeg blandt andet på momsen, som du også flere gange nævner)

Mange tak for din tid.

MVh,

Peter S

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil ikke gøre forskel som sådan i at du jo sælger til det du så kan vise du betalte og uden moms - forudsat du har kvittering, ellers skal du rode med at vise pris på andet vis og - hvis de er købt forr at handle med priavt- skal du føre regnskab også for den private del

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Aug 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er naturligvis regnskab over det.

Så lige for at klaregøre:

Man kan godt købe de private ting, man har ejet, således de kommer ind i virksomheden, og bliver solgt den vej - korrekt?

Og hvordan ville processen være, hvis man som virksomhed købte de ting af private og solgte til private? Her tænker jeg primært i forhold til momsen.

Tak for dine besvarelser.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)