Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp / Rådgivning til lukning af enkeltmandsvirksomhed.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Aug 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino!

Jeg skal have lukket min enkeltmandsvirksomhed, og søger i den forbindelse hjælp til at få det afviklet korrekt.
Kender i nogle man kan betale for rådgivning så det hele bliver gjort efter bogen?

Det drejer som en virksomhed der handler med brugte genstande.
dvs. der er cirka 80.000kr i varelager af brugte genstande i virksomheden. (Det beløb jeg har indkøbt til)
Jeg som privat person, har indskudt penge i virksomheden, og har på mellemregningen 90.000kr til gode.

Hvad gør jeg lige med det brugte varelager & mit indskud? - Kan jeg trække de brugte genstande ud, som tilbagebetaling på indskuddet?

Der er lidt nyt varelager, hvilket jeg tænker jeg køber som privatperson, til indkøbspris + moms?

Mvh.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Dit indskud er givet i mellemregning og påvirker ikke resultatet

Dit lager skal ud - enten til andre, eller til dig selv - med brugtmoms for den del og alm moms for det som måske er med alm moms og til helt samme pris du købte det til hvis det er til dig selv

Salget bliver en indtægt i den enkeltmands og med i resultatet for i år - betalingen kan så være at du modregner i de penge du har til gode + evt rest ved kontant betaling

Hvordan du lukker ser du her http://johnhannover.blogspot.dk/2015/11/lukke-virksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Aug 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John.

Tak for svaret.
For at have forstået det helt korrekt, jeg køber alt af virksomheden med de penge jeg har til gode? (Hvordan skal dette bogføres i praksis?)

Jeg har brugt samlemetoden indenfor brugtmomsordningen, og kan derfor ikke umiddelbart få et klart overblik over hvor meget varelageret præcist er, er jeg ude i at skulle sætte en dagspris på varerne og gå ud fra den pris, når jeg selv skal købe det ud?

mvh.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er forklaret i første svar - det du har skudt ind står i mellemregning-  feks 90.000 kr. Nu sælger du til den pris du selv gav i sin tid som person med faktura uden moms for 100.0000 aktiverne til dig selv - pengene er fortjeneste salg uden moms drift  modkonto - bank

Nu kan du så hæve 90.000 kr fra bank med mellemregning som modkonto og så "skylder" du stadigt dig selv 10.000 - det vil balancemæssigt gå i fuld balance når du afslutter regnskabet med evt andre ting. Den drift og balance ligger til grund for lukningen

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)