Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af drikkevarer indenfor EU

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Aug 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg går med tankerne om at starte en import forretning, hvor jeg importerer drikkevarer, uden alkohol, indenfor EU. Salg vil primært være via webshop, og transporten til DK vil være med speditør. Jeg tænker at det skal være enkeltmandsvirksomhed for jeg regner ikke med en stor lagerbeholdning så den økonomiske hæftelse er ret lav og så kan jeg hurtigt komme i gang, da jeg ikke skal lægge egenkapital.

Så vidt jeg kan forstå så skal jeg være importregistreret i min enkeltmandsvirksomhed. Er det nok eller er der andre tilladelser?
Jeg mener at have læst at jeg skal have dokumentation for indholdet af drikkevarerne som både fødevarestyrelsen og Skat skal have?
Er der krav til opbevaring? Det er jo ikke noget der er let fordærveligt, og de vil typisk være pakket ind i papkasser alligevel.
Hvordan forholder det sig med pant? Er det noget der betales ved fortoldning eller hvordan er hele processen omkring det?

Er der andre ting jeg har glemt ifm. selve importdelen? jeg skal naturligvis leve op til nogle krav for at sælge varerne herhjemme, men der tænker jeg ikke der er noget udover det sædvanlige med standard webhandel.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

David V:

1

Så vidt jeg kan forstå så skal jeg være importregistreret i min enkeltmandsvirksomhed. Er det nok eller er der andre tilladelser?

2

Jeg mener at have læst at jeg skal have dokumentation for indholdet af drikkevarerne som både fødevarestyrelsen og Skat skal have?

3

Er der krav til opbevaring? Det er jo ikke noget der er let fordærveligt, og de vil typisk være pakket ind i papkasser alligevel.

4
Hvordan forholder det sig med pant? Er det noget der betales ved fortoldning eller hvordan er hele processen omkring det?



1
nej importregistrering er alene fra uden for EU

2

Det bør du givet have - men er det godkendt i EU og købt i EU må du sælge det- indholdet skal som udgangspunkt deklareres på flasken


Ingen anelse

4

Du skal registreres for punktafgifter givet - man må ikke erhvervsmæssigt importere bl.a. læskedrikke uden - og være del af pantsystemet - hvordan konkret ved jeg ikke

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Aug 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John

Mange tak for dine svar, det virker til at være forholdsvis simpelt at komme igang med det. Tak igen.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

David

Du glemmer helt at du skal godkendes af Fødevaresyrelen til import og salg af fødevare. Det vil bl.a sige at du skal have godkendte opbevaringslokaler. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)