Jeg har for nogle måneder tilbage købt en scooter 45 til erhvervsmæssig brug. Mere præcist, så kører jeg mad-levering på den via Wolt, og jeg synes det er lidt svært at regne ud hvilke fradrag jeg er berettiget til i mit tilfælde. Scooteren er købt brugt (med underskrevet kvittering fra sælger) til 3000,- og jeg har repareret scooteren for ca. 6000,- i løbet af året. Derudover er mine udgifter motorolie, benzin og små anskaffelser i forbindelse med arbejdet som f.eks en mobilholder. Kørselsgodtgørelsen for en scooter 45 i 2021 er så vidt jeg ved på 0,54,- pr/km, og jeg får kørt en del km i løbet af året. I år kommer den nok op på ca. 15.000 kørte km. Mit spørgsmål er derfor, hvad må jeg trække fra på min scooter i forhold til arbejde? Kærligst David Olafson |
Ikke andet end ENTEN % af driftsudgifter ialt ELLER statens takst efter en meget nøje ført kørebog, da du jo kontrollerer dig selv, så skat er krævende
dine 15000 km skal både nøje dokumenteres evt med lister fra wolt oveni og skal stå i fornuftigt forhold til din indtægt ved arbejjdet
vh John Hannover