Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervsmæssig kørsel på en scooter 45

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Aug 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære netværk,

Jeg har for nogle måneder tilbage købt en scooter 45 til erhvervsmæssig brug. Mere præcist, så kører jeg mad-levering på den via Wolt, og jeg synes det er lidt svært at regne ud hvilke fradrag jeg er berettiget til i mit tilfælde.

Scooteren er købt brugt (med underskrevet kvittering fra sælger) til 3000,- og jeg har repareret scooteren for ca. 6000,- i løbet af året. Derudover er mine udgifter motorolie, benzin og små anskaffelser i forbindelse med arbejdet som f.eks en mobilholder.

Kørselsgodtgørelsen for en scooter 45 i 2021 er så vidt jeg ved på 0,54,- pr/km, og jeg får kørt en del km i løbet af året. I år kommer den nok op på ca. 15.000 kørte km.

Mit spørgsmål er derfor, hvad må jeg trække fra på min scooter i forhold til arbejde?

Kærligst
David Olafson
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:58

Ikke andet end ENTEN % af driftsudgifter ialt ELLER statens takst efter en meget nøje ført kørebog, da du jo kontrollerer dig selv, så skat er krævende

dine 15000 km skal både nøje dokumenteres evt med lister fra wolt oveni og skal stå i fornuftigt forhold til din indtægt ved arbejjdet

vh John Hannover

Tilmeldt 4. Aug 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:47
Hej John,

Tusind tak for dit svar!

I det her tilfælde tror jeg så at det ville betale sig mest for mig at trække driftsudgifterne fra. Når du skriver "enten % af driftsudgifter ialt", menes der så at der kun er en vis procentdel af mine driftsudgifter jeg kan fratrække, eller de samlede driftsudgifter.

Hvis jeg eksempelvis har tjent 100.000,- på min woltkørsel og har driftsudgifter på 15.000 (køb af scooter, motorolie, benzin og reparationer), vil mine samlede udgifter på 15.000 kunne trækkes fra?

Kærlig hilsen,
David Olafsson
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:20

Det er % i forhold til samlede km - du fører kørebog som skal have km stand med. Hvis du så kører 90% erhverv - og skat godkender det som sandsynigt (for biler har de tommelfingerregel om 8000 km privat er standard og hvis der ikke er plads til det, kan de forkaste kørebog som ejer selv fører) så er det 90% af drift 
Det kan du regne på - du må som jeg husker det skifte princip EN gang kun

vh John Hanover

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)