Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprette underfirma til ApS?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 30. Mar 21
Indlæg ialt: 20
Fra  Antrotech ApS Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et lille ApS med et navn, AntroTech, som lægger sig op af en oprindelig forretningside, som jeg imidlertid ikke har haft så meget held med. Firmaet har faktisk ligget i mølpose (omdannet til "Formueforvaltning") i 1½ år.  Nu ønsker jeg at kaste mig over et helt nyt område, som jeg brænder for, nemlig teknologi til fremme af havmiljøet og har allerede købt et antal domæner til det formål, noget med HawData og DataMar. Imidlertid har jeg også et par kunder, der kender firmaet under dets gamle navn og fornyligt har ytret interesse for hjælp med noget, der ikke har med havmiljø at gøre, så jeg kvier mig ved at omdøbe firmaet. 

Imidlertid mindes jeg, at min revisor i sin tid (da jeg havde råd til sådan en), fortalte mig, at et ApS med et givet CVR-nummer kunne have op til 10 underenheder. 

Er det korrekt - og hvordan gør jeg? Jeg har ikke råd til at spytte 40.000 kr i oprettelse af et nyt ApS.

Mvh Claus

Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 07:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Dit nuværende selskab er et Holding-selskab, uden datter.

Hvis det stadigvæk har sin egenkapital, så kan denne bruges til at oprette et evt. flere under-firma (rullende kapital). Kapitalen må kun "rulle" en gang.

Ellers kan du omdanne til drift, og i øvrigt lave binavne der modsvarer selskabets driftsaktiviteter. Disse må gerne dække mere end et område - husk også at registrere tilsvarende branchekoder.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan jo også have binavne blot - hvis ikke der er 40000 kr i selskabet frit længere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Claus

I stedet for at oprette et selskab mere, så kan du oprette binavn til dit eksisterende selskab.

Det kræver afholdelse af generalforsamling og vedtagelse af binavnet og derefter en registrering hos selskabstyrelsen - det kan håndteres under selvbetjening på virk.dk.

Hvis dit nuværende selskab ikke er reg. til moms osv., så er der sikkert noget du skal have rettet der i samme omgang ;-)

God vind med projektet
/Brian

Fra Silkeborg
Tilmeldt 30. Mar 21
Indlæg ialt: 20
Fra  Antrotech ApS Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Super Brian, det var lige det svar, jeg ledte efterSmile Ja, jeg skal alligevel have det gamle firma gjort aktiv igen og momsregistreret, og jeg har styr på det med afholdelse af en mere eller mindre fiktiv generalforsamling,  indsendelse til Erhvervsstyrelsen osv. Så det handler kun om en ekstra GF for vedtagelse af et nyt forretningsområde med eget binavn, forstår jeg? Hvordan med beskrivelse af det nye forretningsområde, branchekode osv. Kan du evt. give mig et link til et sted, hvor jeg kan læse om reglerne?

Mvh.

Claus

Fra Silkeborg
Tilmeldt 30. Mar 21
Indlæg ialt: 20
Fra  Antrotech ApS Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for svar, HanssingSmile. Mit gamle firma har ikke længere en ledig kapital på 40.000 kr, men det får det, når jeg får det momsregistreret og får afregnet for en opgave, som netop er afleveret. (Jeg nåede det ikke i heden, bl.a. pga. tvivlsspørgsmål som det, jeg stiller her). Forstod jeg dig ret, at så så skal jeg lade 40.000 kr forblive i det gamle "firmanavn" og overføre andre 40.000 kr til det nye binavn, og de 40.000 kr kommer så til at fungere som bi-firmaets ansvarlige kapital?

Mvh. Claus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Du skal ikke tænke i 40 t og stifte nyt hvis du klarer dig med binavn. Det gør du som logget ind i virk - efter generalforsamling blot - og det kræver ikke 40 t (mener det kosterr 180 kr. Gebyr)
Som du spørger, ville jeg lige sidde med en der kan det her (revisor feks) og få det ret

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)