Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

køb af aps men mine aktiver skal overflyttes

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra nordsjælland
Tilmeldt 9. May 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

hej alle. 

jeg står og overvejer at købe et aps selskab som har samme branche som mig men men jeg vil så lukke mit og flytte de aktiver jeg har i mit firma over i det nye som alle mine maskiner og penge på kontoen.

mit spørgsmål er om jeg skal registre det med det samme i et nyt årsregnskab eller skal jeg vente til års regnskabet åbner op og kan jeg overhovedet tilføje det ind i regskabet for i år ? eller hvordan gør man helt præsis ?

tak på forhånd.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skriver ikke om det er fra personlig virksomhed eller ApS men jeg ville bruge revisor, for SKAT vil meget nemt sætte dig i en høj skat af - dels aktiver som ikke er solgt over til fuld markedspris - uanset afskrivning og værre- kundelister som skal værdisættes før du bare kan overføre dem

Dit nuværende har løbende årsregnskab og helt samme har det du køber, det får ikke nyt regnskab af at du køber det, det er stadigt det samme regnskab som altid - f-eks 1/1- 31/12 eller hvad det selskab nu har
Jeg ville frygte for en høj skat hvis ikke du er sikker på vurderinger af aktiver - varer - maskiner - goodwill

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)