Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lagerstyring til webshop i Grønland

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 3. Sep 14
Indlæg ialt: 12
Fra  Best Forever Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har allerede en dansk virksomhed som ApS i Danmark, og har allerede lanceret kun en dansk virksomhed med et CVR-nr. samt et dansk domænenavn, og et svensk domæne uden CVR-nr., hvor jeg kan hurtig at levere breve og pakker hjem fra Danmark. Men jeg vil starte med at etablere en grønlandsk virksomhed, hvor jeg kan sælge de samme varer til grønlanske kunder.

Mit spørgsmål er, hvis der er en grønlandsk virksomhed, hvor de har lagerstyring til min webshop, og kan levere varer direkte til grønlandske kunder direkte fra lagerstyingen i Grønland ?

Jeg håber, at nogen af jer, der kan hjælpe mig med at finde den rigtige.

Med venlig hilsen

Samir

Tilmeldt 22. Dec 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Samir

Hvis du leder efter et firma på Grønland, der kan lagerføre og sende dine varer er der efter min mening følgende muligheder:
Blue Water Greenland, Nuuk. eller Usisaat i Nuuk. 
Skriv en PB hvis jeg skal finde navne og telefonnumre på kontaktpersoner. 

Jeg er dog ikke sikker på at den bedste mulighed er at gøre det på den måde. Den interne fragt i Grønland er meget dyr. Søg på Tele.gl´s hjemmeside 
og du vil kunne sende det for næsten samme pris fra DK, hvor du så selv styrer distributionen.
Der er også mulighed for at sende det med skib, men pakkepost til Aalborg + Royal Arctic Lines minimumsfragt er ca lige så dyr som pakkepost.

En anden mulighed kunne være at blive partner med nogle af de webshops de etablerede detailkæder på Grønland har i forvejen. Her kan du få produkterne på siden så de står for salg til kunden og den efterfølgende kontakt, msns du kun står får at sende varerne i det set up i vælger.
Jeg kan give dig kontaktinfo til begge virksomheder i en PB

Vær obs på om de dine produkter kan tåle frost og hvis ikke, hvordan du vil beskytte dem mod det. På skib kan du sende som frostfrit, men det kan du ikke med pakkepost (der går med fly) eller almindelig flyfragt. En løsning på det kan være kun at tilbyde pakkepost/flyfragt i de perioder og til de dele af Grønland, hvor det ikke er et problem (typisk alt på vestkysten syd for Sisimiut :-)

Omkring udførsel (Grønland er uden for EU) kræves der ikke udførsel, hvis værdien excl. fragt er under DKK 7.500. 
Jeg tænker derfor ikke det er en udfording for dig.

Jeg ved ikke hvad dine produkter indeholder, men de kan være pålagt afgift ved indførsel.  

Håber ovenstående hjælper dug i den rigtige retning. Grønland er et marked, som er meget loyalt overfor de produkter man kender og de er supergode til nethandel.

Er der mere du vil vide spørger du bare. 

Hilsen fra
Flemming

Tilmeldt 22. Dec 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne ikke få link til at virke, så hvis du ikke selv kan finde priser på Tele.gls hjemmeside på intern pakkepost, RALs hjemmeside for søfragt og de forskellige indførselsafgifter må du sende en PB. Så håber jeg at få lov til at indsætte links der Smile

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)