Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lave årsregnskab selv

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jul 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg står i den situation som nystartet ApS og have haft et år med utrolig lidt succes men en masse penge brugt som så mange andre, især under den dumme tid vi nuværende er i.

Jeg er i den uheldige situation at jeg har forskudt regnskabsår og derfor ikke kan benytte mit smarte regnskabsporgrams billige løsning til udarbejdelse af årsregnskab, istedet skal jeg umiddelbart betale en professionel for det, men det vil simpelthen bruge en utrolig mængde penge da jeg har drift + holding, og det ville være ærgerligt og tømme kassen på det.

Er det muligt og lave selv? Det er lidt mit håb da det ellers bliver meget stramt. Jeg har fravalgt revisor gennemgang som krav under oprettelse. Da jeg oprettede virksomhed, blev jeg opfordret til og lave det med holding da det ville være smartere, men indtil videre har det kun været dyrt (bank mæssigt), og kunne også frygte det er mere besværligt her med indberetning af årsregnskab.

Kender nogle rare sjæler gode ressourcer til selv og komme igang, eller har gode råd selv? Jeg finder det meget svært og finde noget og det er selvfølgelig noget jeg aldrig har prøvet før selv.

Tusind tak på forhånd! :)
Tilmeldt 4. Jul 17
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har selv lavet årsregnskab. Jeg brugte SKATs kontoplan.

Se evt. mit regnskab for Jacobsen scientific ApS. Kan findes på CVR.dk

Det besværlige er at lave bogføringen. Årsregnskab er egentligt ikke et stort problem.

Med venlig hilsen,

Rune

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg  ville nok have været lidt tydeligere omkring egenkapitalen var tabt - og at Generalforsamlingen inden for 6 mdr frist har taget stilling til forsat drift/genetablering -. selv om du skriver der er tilkendegivet vilje til at låne selskabet penge ved behov fra ejer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

yut28:
Jeg står i den situation som nystartet ApS og have haft et år med utrolig lidt succes men en masse penge brugt som så mange andre, især under den dumme tid vi nuværende er i.

Jeg er i den uheldige situation at jeg har forskudt regnskabsår og derfor ikke kan benytte mit smarte regnskabsporgrams billige løsning til udarbejdelse af årsregnskab, istedet skal jeg umiddelbart betale en professionel for det, men det vil simpelthen bruge en utrolig mængde penge da jeg har drift + holding, og det ville være ærgerligt og tømme kassen på det.

Er det muligt og lave selv? Det er lidt mit håb da det ellers bliver meget stramt. Jeg har fravalgt revisor gennemgang som krav under oprettelse. Da jeg oprettede virksomhed, blev jeg opfordret til og lave det med holding da det ville være smartere, men indtil videre har det kun været dyrt (bank mæssigt), og kunne også frygte det er mere besværligt her med indberetning af årsregnskab.

Kender nogle rare sjæler gode ressourcer til selv og komme igang, eller har gode råd selv? Jeg finder det meget svært og finde noget og det er selvfølgelig noget jeg aldrig har prøvet før selv.

Tusind tak på forhånd! :)

Hvis du bruger f.eks. Dinero, så kan du vel stadigvæk selvom du har forskudt regnskabsperiode, generere en rapport i menuen øverst til højre? som du så kan indtaste i SKATs årsrapport - du har sikkert et meget simpelt regnskab med et par salg og ellers nogle udgifter du vil trække fra osv. 
Jeg mener du kan lave årsrapporten selv, men det vigtige er at begynde i god tid!- prøv asap at indtaste en kladde i skats årsrapport (når den åbner for dig) og se hvordan det går- så ender du med nogle spørgsmål- nogen kan du få svar på her eller i andre fora men Erhvervsstyrelsen har altså også en god support. - jeg selv lavede den store fejl i år, at jeg udsatte indtastningen til nogle få dage før frist og der skete så det som ikke må ske og aldrig er sket før, nemlig at der kom diverse fejlmeddelelser allersidst i årsrapportindberetningen, jeg var helt lost - og tog mig så sammen og ringede ind til Erhvervsstyrelsen, - der var selvfølgelig lang kø- det var 30. juni, og da de så endelig ringede tilbage til mig talte jeg med den sødeste medarbejder, som forklarede det hele for mig meget grundigt - så du skal helt sikkert tænke på  Erhvervsstyrelsens support som en resurce- måske over flere omgange- Men start i god tid - tænk også på det som en læringsproces, det er rart at kunne det basale i regnskab og indrapportering, noget andet er når virksomheden måtte blive stor. Husk når du laver en kladde at køre den helt igennem systemet for evt. fejlmeddelelser kommer først til aller sidst, og det er for øvrigt et lidt skrøbeligt program, som kan fejlmelde på meget små "fejl" eller mangler. 
Tilmeldt 4. Jul 17
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Jeg fik gravet lidt i mine notater.

Jeg vil gerne forslå følgende:

Faa-styr-paa-boevlet-Peter-Rose.pdf (google og find gratis under Væksthus Midtjylland)

kapitaltab - hvad rolle har ledelsen (google, advokatavisen)

småaktiver grænse 2021 (google, skat)

c.c.2.2.1.7 (google, skat om udgifter ved virksomhedsstart)

er der fradrag for omkostninger før virksomhedsstart (google, koudahl)

Fradrag af John Hannover

Introduktion til regnskab af John Hannover

Jeg købte selv alle John Hannover's bøger i 2017 da jeg overvejede at starte selvskab. Jeg syndes de var en god investering. Disclaimer, jeg har intet at gøre med John Hannover.

Udover dette, så google "Kontrollerede transaktioner - bilag til selvangivelsen - 05.021". Skal udfyldes efter regnskabet er indleveret.

Jeg brugte selv "e-conomic" og det kan jeg sagtens anbefalde. Hvis du ønsker at anvende SKAT's standardkontoplan (som gør det lidt nemmere at uploaded regnskabstalene til SKAT), så send mig en PB. Jeg har nemlig en excel fil, som gør implementeringen i e-conomic nem.

Jeg har ikke prøvet andre regnskabsprogrammer seriøsts igennem.

Med venlig hilsen,

Rune

Ps. tak til John for at læse mit regnskab. Jeg har noteret dine kommentare, Send evt. en PM til mig, hvis du har andre kommentarer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

RuneJacobsen:
tak til John for at læse mit regnskab. Jeg har noteret dine kommentare, Send evt. en PM til mig, hvis du har andre kommentarer

der var ikke andet der lige faldt lidt i øjnene. god vind frem og tak for tillid til bøger 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Jul 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har haft en utrolig travl uge og undskylder for ikke og have svaret på fine svar her. Har kigget på og bruge Virk's Regnskab Basis som burde virke fint til selskaber i klasse B, men læste tideligere på ugen da jeg kort kiggede, at der muligvis var andre regler for koncerner (og jeg har desværre et holding selskab inde over mit drift), ved nogen om dette betyder at jeg ikke kan benytte regnskabs basis og istedet skal have gang i regnskabs special? Vil være et større arbejde så håber det er nemmere end det virker for mig.

Mindes engang og have læst at det er holding selskabet som egentlig skal indberette for driftselskabet, men har ikke kunne læse mig frem til dette siden, er dette tilfældet?

Jeg vil prøve og få fat på erhvervsstyrelsen hvis det går helt galt, men det er desværre ikke en mulighed jeg kan forsøge mig med i næste uge af personlige årsager.

Tak for svarene :)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

De skal begge indberette og holding normalt indeholde evt udbytte mm fra drift - og ved +50% væree tilmedlt sambeskatning og det er så holding der betaler skatten, men begge skal selvangive og du skal personlig lave skema for kontrollerede oplysinger for begge

vh John Hannovr

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)