Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan undgår vi at betale negativ rente?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Sep 17
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har et beløb på ca 450.000 stående på firmakontoen. Det koster os 3.300 kr om året i negativ rente hos Danske Bank. Beløbet skal bruges løbende til moms, indkøb af varer og nyinvesteringer, det er ikke penge vi kan bruge af privat. Men har man først overført et beløb til en privat konto må man ikke føre dem tilbage til en erhvervskonto igen. 

Er der en mulighed for at slippe for at betale negativ rente, eller i al fald få beløbet ned? 

Vi har talt med banken som råder til at vi ikke investerer i aktier, hvis invest-horisonten er under tre år, så det er udelukket. Vi kunne selvfølgelig overføre størsteparten af beløbet til private konti i andre banker med en beløbsgrænse på 250.000 før der pålægges negativ rente, (det skal ikke være Danske Bank, hvor grænsen er sat ned til nu kun 100.000 kr). 

Hvad er der af muligheder?

NB

Kan man i øvrigt trække den negative rente fra i regnskabet?

Tak for hjælpen Big Smile

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

overfør pengene til din skattemappe og sæt udbetalingsgrænsen til 1.000.000 renten kan fratrækkes skat

Tilmeldt 13. Sep 17
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var smart. Men penge der er betalt for meget til SKAT er vel registreret som personindkomst og dermed ikke i virksomheden, eller hvad? Jeg mener, jeg kan vel ikke kanalisere disse penge hos SKAT tilbage til virksomhedens erhvervskonto, når der bliver brug for at investere i virksomheden? 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Pengene overføres til virksomhedens skattemappe ligesom når i betaler moms  ønsker du pegene tilbage til virksomheden sætter i udbetalingsgrænsen feks 50.000 skylder i penge til skat bliver disse fratrukket.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)