Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det indskydte beløb ved oprettelse af ApS

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bent!

Kan han så ikke bruge reglerne om spaltning?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 17:08

Ikke som personlig virksomhed nej. Der kan han kun omdanne til selskab skattefrit via en skattefri virksomhedsomdannelse. Spaltningen er relevant i den situation hvor du ønsker at udskille en eller flere aktiviteter i et bestående selskab til et nyt søsterselskab eller hvor du ønsker at opdele et fælles ejet holdingselskab til et holdingselskab pr. mand. I Thomas situation har de muligheden for at undgå eksempelvis en spaltning ved at lave den rette ejerstruktur fra starten.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:03
Det er ikke relevant hvis det er besværligt og en dyr øvelse man skal have en masse hjælp til. Pointen er blot at der nogle aktiver i enkeltmandsvirksomheden som flytter ejerskab, herunder at jeg personligt har påtaget nogle udgifter (jeg har lagt ud for og dermed reelt er fælles) i enkeltmandsregiet, ud fra antagelsen om at dette kunne udlignes på en nem måde ved oprettelse og fællesindskud i et aps. Men vil laver bare et lige stort likvidt indskud på de 125k i alt og ApS selskabet overtager så de relevante aktiver fra enkeltmandsvirksomheden.. De omkostninger som jeg har afholdt på vegne af os begge finder vi så internt en anden løsning på. Men måske har i et nemt forslag (det er trods alt ca. 30k jeg har lagt ud)? Det ville være rart at starte på den "rigtige" 50/50 måde uden nogle hængepartier fordi den ene part har lagt ud for alle indledsningsvise omkostninger.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)