Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget koster en medarbejder REELT i timen?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Sep 17
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået nakkeproblemer og er derfor nødt til at hyre en medarbejder til at aflaste i min smykkebutik, ind til jeg bliver fit (det kan godt tage et par år ...). Jeg starter med to dage hver ugen, har jeg tænkt mig. Det er i sagens natur ikke noget, jeg har kalkuleret med, så jeg er nødt til at gøre det, så det ikke belaster forretningens økonomi for meget.

Jeg regner med at jeg skal betale minimumslønnen på 121 i timen. Men jeg skal vel betale feriepenge, sygdomsforsikring, arbejdsskadeforsikring, arbejdsmarkedsbidrag og alt mulig andet uforudset. Hvad bliver min samlede relle timeløns-udgift? Og hvor lang tids opsigelse har jeg? Er der anmdet jeg skal være opmærksom på?

Ville det være smartere og billigere for mig, hvis den ansatte lavede et cvr-nummer og sendte fakturaer til mig i stedet? Her skal jeg selvfølgelig betale moms, men det kan jeg jo trække fra. Er der ikke noget med en bagatelgrænse her?

Mange tak for hjælpen!

Nina

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Nakkeproblemer det lyder slemt :(

Feriepengene er jo 12,5%

Sygdomsforsikring koster < 5.000 pr år

arbejdsskadeforsikring er nok 2-3.000

Jeg vil umiddelbart skyde på at hvis du skal betale 121kr i timen, så kan du roligt lægge 20% oveni... du skal nok regne med det koster dig 140-150kr pr. time, alt efter bl.a. hvor mange timer der er.

Men du kan desværre ikke ansætte en via cvr-nummer, det er skjult ansættelse, og ikke tilladt.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

J0rgen:
Men du kan desværre ikke ansætte en via cvr-nummer, det er skjult ansættelse, og ikke tilladt.

Men hvis vedkommend har CVR NR. så kan der vel godt sendes en faktura?

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:

J0rgen:
Men du kan desværre ikke ansætte en via cvr-nummer, det er skjult ansættelse, og ikke tilladt.

Men hvis vedkommend har CVR NR. så kan der vel godt sendes en faktura?

Som udgangspunkt ja, bare der ikke er tale om et ansættelseslignende forhold.

Men er der tale om en skjult ansættelse kan det have forskellige konsekvenser...

Hvis f.eks. arbejdstageren ikke har været god til at betale skat og moms, kan det blive pålagt arbejdsgiveren.

Skat har en lang vejledning til hvordan man finder ud af om man er ansat, selvstændig eller honorarlønnet - hvis man skulle være i tvivl.

I de fleste tilfælde er man jo ikke i tvivl.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

J0rgen:

Pythonrap:

J0rgen:
Men du kan desværre ikke ansætte en via cvr-nummer, det er skjult ansættelse, og ikke tilladt.

Men hvis vedkommend har CVR NR. så kan der vel godt sendes en faktura?

Som udgangspunkt ja, bare der ikke er tale om et ansættelseslignende forhold.

Men er der tale om en skjult ansættelse kan det have forskellige konsekvenser...

Hvis f.eks. arbejdstageren ikke har været god til at betale skat og moms, kan det blive pålagt arbejdsgiveren.

Skat har en lang vejledning til hvordan man finder ud af om man er ansat, selvstændig eller honorarlønnet - hvis man skulle være i tvivl.

I de fleste tilfælde er man jo ikke i tvivl.

Det centrale er at hvis medarbejder arbejder gennem CVR så skal de være reelt selvstændige. Dvs den ansatte skal have andre reelle kunder som de også sender regninger til i et vist omfang.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)