Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man oprette en virksomhedsform hvor man ikke skal have løn?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. May 21
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej
Jeg er i den heldige situation at jeg privat ikke behøver flere penge, men jeg har en ret dyr fritidsinteresses nemlig smykker.
Altså selv lave dem og evt. sælge videre.
Jeg tjener så jeg ligger ret tæt på at jeg skal betale topskat så selvom jeg synes skat er en god ting så vil jeg helst ikke tjene mere.

kan jeg f.eks. lave et aps også de penge jeg tjener bliver i firmaet og jeg ikke udbetaler noget til mig selv?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. May 21
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske spørg jeg dumt nu men skat er ikke lige det jeg er bedst til. 

 

Hvis jeg tager dem ud til sidst vil det så ikke blive mindre i alt fordi jeg ikke betaler topskat af det jeg plejer at tjene?

eller er top skat skruet sådan sammen at jeg betaler mellem skat af alt fra 0-99 kr og topskat af alt over 100 kr (ved godt det ikke er de rigtige satser)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ved ikke hvad du mener med "til sidst" men hvis du tager dem ud, når du ikke har topskat om måske 10 år - hvis det er situationen på et eller andet tidspunkt i livet  så vil skatten have være de 22% selskabsskat og så bundskat = topskat samlet hvis du bare gemmer dem i ApS form - mens det kan være biligere i VSO hvor de 22% er acontoskat.

Du betaler bundskat op til ca 550.000 kr og derefter topskat af alt over det

Jo længere du gemmer (jo flere år), jo større beløb kan det jo være, og dermed uanset du ikke måtte have andre indtægter, så kan det komme op i topskat - eller i selskabsform endnu værre - først 22% selskabsskat og så topskat når du hiver penge ud som løn og udbytte - hvis tallet er højt nok

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. May 21
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak for svar.
Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

I tillæg til John fine besvarelse, så kan du fra ApS udbetale udbytte til dig selv, hvis du ikke har investeringer andre steder.

Optil progressions-grænsen ca. 55.000kr svarer dette næsten til indkomstbeskatning uden topskat 1-(1-22%)*(1-27%) = ca. 42%.

Dvs din topsakttegrænse bliver "forhøjet" med 55.000kr, evt. x2 hvis man har ægtefælle.

Tilmeldt 25. May 21
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svaret.
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)