Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af bankprodukter

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. May 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 03:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en erhvervskonto som jeg betaler en pris for i kvartalet. Situationen er således at jeg anså dette for et slags abonnement og indberettede momsen på det. Det drejer sig blot om nogle få hundrede kroner men jeg er nu blevet i tvivl om:

Om jeg overhovedet kan trække momsen fra på det og i tilfælde at jeg ikke må, hvad kan jeg gøre herfra?

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke moms på, så kan du ikke trække momsen fra.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

YassinH:

Jeg har en erhvervskonto som jeg betaler en pris for i kvartalet. Situationen er således at jeg anså dette for et slags abonnement og indberettede momsen på det. Det drejer sig blot om nogle få hundrede kroner men jeg er nu blevet i tvivl om:

Om jeg overhovedet kan trække momsen fra på det og i tilfælde at jeg ikke må, hvad kan jeg gøre herfra?

1 du må aldrig trække moms fra noget du "anser". Kravet er ALTID at du har en faktura fra et dansk firma hvor momsen tydeligt fremgår af fakturaen

Du kan enten kreditere/modpostere de bogføringer der er gale, eller lettere, lav EN post med hele momsbeløbet (20% af totalen du har bogført for det) Kredit direkte på købsmoms og debet på konto for bankgebyrer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. May 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John 
Tak for tilbagemelding, hvad gør jeg i forhold til SKAT? Skal jeg have fat i dem og høre dem ad, for jeg har jo fået noget udbetalt jeg ikke skulle. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej du laver bare en efteranmeldelse - jeg ville samle det i EN ændring af momsen for det hovedår det drejer sig om. Du finder det under moms - rette

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hallåå, vi taler om et par hundrede kroner. Du skal bare trække momsen ud, f.eks. som John skriver det, eller lave en modregning af købet inkl. moms og så bogføre det igen uden moms. Du får ikke 14 dage i Horserød af dén grund. Man skal også lige få hverdagen til at fungere.

Tilmeldt 14. Apr 21
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 03:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jørgen Kirkegaard:

Hallåå, vi taler om et par hundrede kroner. Du skal bare trække momsen ud, f.eks. som John skriver det, eller lave en modregning af købet inkl. moms og så bogføre det igen uden moms. Du får ikke 14 dage i Horserød af dén grund. Man skal også lige få hverdagen til at fungere.

Jørgen Kirkegaard der er ingen grund til at hidse sig op over et relevant spørgsmål. Det kan kan godt være at der kun er tale om et par hundrede kr, men det kan være at han på sigt kommer til et lignende problem hvor det omhandler flere tusind kroner. 

Og i øvrigt så mener du at han ikke får 14 dage i Horserød af den grund. Så hvis man stjæler for lave beløb er det lovligt efter din overbevisning- Ret skal være ret!!!!

Morten Frost

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)