Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørsel & moms bogføring (Lejebil og brændstof)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 2. Feb 18
Indlæg ialt: 6
Fra  Green Media Productions Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kloge mennesker

Håber I kan hjælpe mig her. Jeg har 2 spørgsmål vedr. bogføring i min enkeltmandsvirksomhed:

1: Kørsel med lejebil (ShareNow og GreenMobility) til erhverv, hvor jeg kun bruger den til at løse en betalt opgave (videoproduktion) hos en kunde. Bilerne er jo på hvide plader, og fakturaen med DK moms. Skal den bogføres med købsmoms (100%)? Eks: 400,- eks. moms. Faktura lyder på 500,- med moms.

2: Kørsel i lejet eller lånt bil på hvide plader hvor den hentes med fuld tank, og skal leveres retur med fuld tank. På tankstationen er kvitteringen på brændstof med DK moms. Skal den bogføres med købsmoms (100%), ? Eks: 400,- eks. moms. Kvittering lyder på 500,- med moms.

Jeg bruger SimpeltRegnskab.dk til bogføring og regnskab, men kategorierne "Rejseudgifter" og "Kørselsgodtgørelse" er begge uden moms felter (moms kan ikke trækkes fra). Måske er det nogle andre felter jeg skal sætte det ind under?

Med venlig hilsen

Michael Andreasen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Momsfradrag er der på hvidpladebil kun vedleje i over 6 mdr og ved momspligtig aktivitet - læs selv op på dette.

Der er ikke momsfradrag for drift af hvidpladebiler - købt, lejet eller leaset - omfatter alt - på nær i princip øresundsbroen - så hele udgiften på konto for udgift uden moms - og pas hulens på altså, hvis bilen holder på privaten og er hvidplade kan du skat af fri bil. Der er rådigheden der her kan beskattes

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 2. Feb 18
Indlæg ialt: 6
Fra  Green Media Productions Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Super.

Mange tak for hurtigt svar, John.

Forsat god aften.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)