Er flere gange stødt på "PRWEB.com" - og tog en tjekker igår, skrev for skæg skyld en artikel og submittede den via deres service, som omhandler submission af pressemeddelelser til alverdens kilder...
Det kommer jo helt an på hvilke medier, du vil ramme - samt om dit fokus er dansk eller internationalt. Jeg er generelt imod masseudsendelser i forhold til PR. Det er ligesom med normal e-mail og SPAM. Redaktionerne ønsker relevante ting og målrettet til de enkelte journalister - så tænk dig/jer om, inden I masseudsender blot fordi det er billigt eller nemt!
Dato: 3/14/2006 4:19:32 PM Forfatter: venturepr Det kommer jo helt an på hvilke medier, du vil ramme - samt om dit fokus er dansk eller internationalt. Jeg er generelt imod masseudsendelser i forhold til PR. Det er ligesom med normal e-mail og SPAM. Redaktionerne ønsker relevante ting og målrettet til de enkelte journalister - så tænk dig/jer om, inden I masseudsender blot fordi det er billigt eller nemt!
Super for input´tet... som nævnt, så var det for at "teste" det af!
Lasse
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Ligesom Jonathan er jeg også i mod masseudsendelser til de fleste ting. Det kræver en personlig kontakt, som bureauer har oparbejdet gennem flere års arbejde i branchen.
Vælger du alligevel, at lave en masseudsendelse, så er overskriften meget meget vigtigt. Redaktionen får mange mange mange (1.000 x mange) pressemeddelelser om dagen, og en del af disse bliver skrottet allerede ved subject i mailen. Så hvis ikke man har nogen aftale inden, så skal der tænkes meget på det.
Enig - drop masseudsendelse. Mange steder tilbydes det, at gøre det vi nettet enten gratis eller til meget små penge - typisk et sted mellem 4-500 kroner.
Det er spild af penge, og resultatet bliver langt bedre, ved at bruge lidt tid på grundig research og finde journalister, som i forvejen er specialiseret i- eller ved noget om emnet. Journalister er som Peter Pedal - født nysgerrige og elsker gode tips, hvor det ikke er en tilfældighed, de er udvalgt til at få det