Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af virksomhed som laver færdigmad - Hvordan finder jeg producenter?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Sep 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en ide som jeg gerne vil arbejde lidt mere på, men som kræver at jeg sætter mig ind i fødevarerbranchen (som synes til at omfavne mange slags virksomheder, det er en jungle) og jeg skal blandt andet også finde nogle "madproducenter" i danmark, til at lave mad som er færdiglavet til frost og/eller frisk mad (f.eks pasta eller riskugler), og det er især her jeg slet ikke kan finde hoved og hale i hvad jeg skal Jeg har surfet en del på nettet, men kan simpelthen ikke finde ud af hvordan det skal hænge sammen og hvilke producenter man skal hive fat i til denne slags. Har brug for lidt viden på området både mere generelt og specifikt. Jeg ønsker ikke selv at lave maden da ideen ikke lægger op til det (anser det ikke som en hobby virksomhed), men at det er en produktion ud fra et koncept og brand

Jeg håber på der er nogle der har gode indsigter, råd, specifikke producenter osv. 

Bedste hilsner

Arvee

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Arvee:

Jeg har en ide som jeg gerne vil arbejde lidt mere på, men som kræver at jeg sætter mig ind i fødevarerbranchen (som synes til at omfavne mange slags virksomheder, det er en jungle) og jeg skal blandt andet også finde nogle "madproducenter" i danmark, til at lave mad som er færdiglavet til frost og/eller frisk mad (f.eks pasta eller riskugler), og det er især her jeg slet ikke kan finde hoved og hale i hvad jeg skal Jeg har surfet en del på nettet, men kan simpelthen ikke finde ud af hvordan det skal hænge sammen og hvilke producenter man skal hive fat i til denne slags. Har brug for lidt viden på området både mere generelt og specifikt. Jeg ønsker ikke selv at lave maden da ideen ikke lægger op til det (anser det ikke som en hobby virksomhed), men at det er en produktion ud fra et koncept og brand. 

Jeg håber på der er nogle der har gode indsigter, råd, specifikke producenter osv. 

Du har meget at lære endnu :)

Dine lokaler skal være godkendte, du skal lave egenkontrol (varme, kulde osv), rengøring. Og ikke springe over hvor gærdet er lavest, for din egen skyld.

Der kommer nok andre med flere input. Men start med om lokalerne kan godkendes.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)