Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat og privat bilsalg

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. May 19
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Hvordan er det nu lige, når jeg sælger min private bil med overskud?

Min strategi er, at jeg køber en bil i 50-100.000 kroners klassen, kører i den 3-6 måneder, får repareret og udbedret eventuelle fejl og mangler og sælger den derefter videre med et mindre overskud. Dette gentager jeg igennem en årrække.
Bilerne købes som privatperson, og jeg har kun én bil stående i mit navn af gangen. Sommetider 2 i korte perioder. 

Skal jeg indberette dette overskud til skat?
Jeg er i tvivl, da jeg ved det er skattepligtigt, hvis jeg køber dem med henblik på videresalg.
Men jeg køber jo bilen fordi jeg skal bruge en bil - og sælger udelukkende for at undgå det voldsomme værditab biler har. 

Er der noget der ændrer sig, hvis jeg en dag får lavet en god handel på en bil, og får en gevinst på 15.000? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis bilen er en du selv bruger og du sælger den videre, så er det privat indbo og ikke fradrag for tab eller skat af overskud - unanset beløbet. Afgørende er, at du har den som din egen bil og at skat ikke kan sandsynliggøre, at det er noget du driver som aktiv bilhandel, og det lyder det ikke til som du beskriver det.

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Apr 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej, du skal bare være obs på at hvis du har mere end 5 registreringer, dvs at en afmelding/omregistrering også tæller, så bliver du taget ud til kontrol af skat. Og ifølge dem forståes det som bilhandel ved for mange bil skift, og du kan risikere at skulle betale skat af fortjenesten.
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)