Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Egen IT virksomhed, i samme program som jeg er ansat i?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jun 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg er ansat i en IT virksomhed, jeg har været supporter på et specifikt program og ser et kæmpe behov i markedet for undervisning og konsulent assistance i dette. Behovet har været der længe, men stedet jeg arbejder har fokusset andet steds. 

Der er kommet en organisatorisk ændring i den virksomhed, der gør jeg ikke længere ser mig selv som en del af denne.

Det firma jeg er ansat i har jo distributør rettighederne i DK, må jeg undervise og udbyde mig selv som konsulent i egen virksomhed? Ophavsrettigheden til programmet er i udlandet, fra et af de lande, hvor erstatnings-retssager om brandskader grundet varm kaffe er hverdag - så jeg er jo lidt bekymret. 

Der er absolut ingen konkurrence klausuler i min ansættelseskontrakt, jeg har en til at gennemlæse den. Jeg kommer ikke til selv at eje programmet eller have det installeret på min maskine eller i min virksomhed. 

Jeg skal jo nævne navnet på programmet på min hjemmeside, for folk forstår hvad jeg laver i den, hele min virksomhed vil det ene program være omdrejningspunktet. Tredjepart kan opdatere og installere programmet, hvis de ønsker, så det ikke som sådan fastlåst. Det dog ikke det jeg ønsker, men mere vidensdeling. 

Jeg er sku lidt bange for moderselskabet i udlandet og jeg vil stå lidt stærkere, hvis jeg kan  kunne vide min virksomhed er okay eller hvordan jeg skal forholde mig. Jeg har svært ved at se de kunne røre mig, men jeg føler min viden om ophavsrettigheder er begrænset, så bare nogle ideer til where to go from here? Jeg vil gerne selv undersøge det før advokat

Jeg kan selvfølgelig ikke nævne navnet på denne virksomhed. 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)