Jeg freelancer, og har et par spørgsmål angående moms og skat fra udlandet. 1. Jeg bruger Upwork, og kan derfor ikke lave/ sende en faktura til dem. De giver mig et 'certificate of earnings', men jeg er ikke helt klar over hvordan jeg skal indberette skat og moms med det. 2. Jeg har en kunde fra New Zealand, som jeg vil sende en faktura til. Igen er det uklart for mig, hvordan skat og moms virker her. Jeg regner med at komme til at tjene mere end 50.000 kr i min virksomhed. På forhånd tak! Mvh. Linea |
1
ved ikke hvor upwork hører til - men du bogfører det som et afregningsbilag (svarer til en faktura hvor de laver den for dig så at sige) og dermed er det jo en indtægt i dit regnskab og til din skat - og moms afhænger af om det er inden for eu eller udenfor - hvor du bogfører med ydelsesmoms (koster ikke noget når du er momsregistreret men skal gøres korrekt - og hvis indenfor EU - også på deres VAT nr i EU moms - og uden for EU i rubrik C moms
2
Alle fakturaer går da bare ind i dit regnskab og dermed til skat som indtægt. Moms er ydelsessalg uden for EU (der er en konto i dit regnskabsprogram til ydelsessalg uden for EU givetvis) og samlet i rubrik C moms
Du kan få meget mere indsigt i regnskab og hvordan dine indtægter forholder sig til skat + momsen i letlæst e-bog eller paperback https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/11/regnskab.html
vh John Hannover