Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der en minimumspris på leje af erhvervs ejendom

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Nov 11
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 01:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja overskriften lyder lidt mærkelig, for man vil jo normalt udleje til den højst mulige pris

min kone og jeg ejer en blandt bolig og erhvervs ejendom, det er en villa som er udlejet, og dertil er der nogle erhvervs bygninger, som bliver tomme pr. 1/7

lejerne af villaen vil gerne købe ejendommen, men står i Ribers, så de har ikke mulighed for at låne pengene i banken eller kredit foreningen.

jeg kan godt bruge erhvervs delen, som ligger selvstændigt på grunden ( og det var grunden til at vi købte ejendommen)

køberne kan stille med en udbetaling på 20 - 25%, og låne resten af mig  med et pantebrev i ejendommen

spørsmålet er om min kone ( ejendommen er tinglyst i min kones navn) kan udleje erhvervs delen til mig for et lille beløb f.eks 3.000/md, i et uopsigeligt lejemål, eller     Med måske 30 års leje, og med mulighed for at jeg kan videreudleje hele eller dele af erhvervs delen

og at vi så efterfølgende sælger hele ejendommen til lejerne af villaen inkl. mig som lejer af erhvervs delen, lejen på de kr. 3000 får de jo så ( evt. fratrukket deres afdraglånet)

det Er en familie fra Libanon, og de bor 7 mennesker i villaen, og de har samlet set kr. 40.000 i overskud når alt er betalt

jeg har selvfølgelig tænkt tanken at de måske på et tidspunkt ikke kan betale, eller en af de kreditorer som de skylder penge begærer huset på tvangsauktion, men tænker at det så ikke kan gå helt galt når de betaler min 20% i udbetaling, og at jeg evt. Så bare selv kan købe på en evt. auktion hvis ikke buddet bliver højt nok ( min billige leje er jo ikke med til at gøre ejendommen attraktiv)

men er der nogen der har forstand på om der er en evt. minimums huslejer man skal tage ( f.eks. I forhold til SKAT ) og er der andre faktorer som jeg ikke har tænkt på 

erhvervs delen er en værkstedsbygning på ca. 200m2, i middel god stand

vh Klaus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved udljening til nærtstående som her - vil der være krav om markedsleje - og ex meget høj skat til ex hovedaktionær o.l.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Nov 11
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

ok det er fair nok, men planen er at ejendommen skal sælges, og så er det jo ikke længere udlejning til nærtstående

og hvad er markedsleje, jeg ved godt hvad jeg kan udleje til, men hvad vil SKAT gå ud fra når de skal beregne en evt. markedsleje

så med udgangspunkt at ejendommen kort efter lejeaftalen bliver indgået bliver videresolgt hvad er så den mindste tilladte leje ( hvis der er en ) og hvordan beregner man den ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)