Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra IVS til ApS - Hvilke muligheder har vi?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus C
Tilmeldt 31. Jan 12
Indlæg ialt: 405
Fra  Bleep Films Eberhard IVS Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, 

Jeg håber der er nogle iværksættere herinde som kan hjælpe med en problematik. 

Jeg har et IVS holdingselskab, som skal omregistreres til ApS. Mit holding ejer nogle andele i en større virksomhed, som er mere værd end de 40.000 kr. som det kræves for at omregistrere fra IVS til ApS. Kan værdien af mine andele bruges som frie reserver til at omregistrere til ApS? Eller skal jeg have 40.000 kr. i kontanter før det kan lade sig gøre?

Mvh. 

Tobias 

Co-Founder & CEO @EasyPoker

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias Eberhard:

Hejsa, 

Jeg håber der er nogle iværksættere herinde som kan hjælpe med en problematik. 

Jeg har et IVS holdingselskab, som skal omregistreres til ApS. Mit holding ejer nogle andele i en større virksomhed, som er mere værd end de 40.000 kr. som det kræves for at omregistrere fra IVS til ApS. Kan værdien af mine andele bruges som frie reserver til at omregistrere til ApS? Eller skal jeg have 40.000 kr. i kontanter før det kan lade sig gøre?

Mvh. 

Tobias 

Det vil formentlig være muligt - vil kræve nyt princip for vurderingen fra kostpris til dagsværdi - men det vil så kræve revisorerklæring modsat hvis du fylder ny kapital ind

Den kan være halvdyr (heldyr) - da den kræver revisor også står inde for værdien i det selskab du ejer anparter i - 

https://johnhannover.blogspot.com/2020/08/ny-aftale-om-bedre-muligheder-for-ivs.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror at du skal kigge efter andre veje. Forhåbentlig en eller anden måde du kan tilføre holdingselskabet nogle penge så holdingselskabet kan forhøje kapitalen i IVS'et med 39.999 (eller hvad der nu mangler). Pengene forsvinder jo ikke.

Se også disse

https://erhvervsstyrelsen.dk/afskaffelse-af-ivaerksaetterselskaber-IVS

https://www.selskabsadvokaterne.dk/artikler/erhvervs-og-selskabsret/ny-bekendtgoerelse-lempelser-vedr-omregistrering-fra-ivs-til-aps/

Det bliver tilsyneladende ikke muligt at gennemføre en kapitalforhøjelse om omdannelse helt på egen hånd.

vh

Steffen 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffen Bering Jensen / www.multiregnskab.dk:
Det bliver tilsyneladende ikke muligt at gennemføre en kapitalforhøjelse om omdannelse helt på egen hånd.
næsten. Eneste krav er bank revisor eller advokat skal bekræfte at kapitalen står på en konto der tilhører selskabet - ikke krav om erklæring kun lige at - pengene er på ret konto (men jag det kan godt koste et par tusinde)

Venlig hilsen John H 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)