Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indsigelse på faktura - rykkere?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 18
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Vi har fornyligt modtaget en stak fakturaer fra PostNord som er helt hen i vejret - de er fyldt med fejl, og vi bliver overfaktureret x3.

Vi gjorde indsigelse på de første, som efterfølgende blev korrigeret.

For 1 måned siden fik vi en faktura igen - som også var med alle de samme fejl. Den dækkede rigtig mange forsendelser, så vi valgte at skrive til kontakt-mailen og gjorde indsigelse mod beløbet, da det var forkert.

PostNord er desværre flere måneder om at svare - hvorfor vi nu begynder at modtagere automatiske rykkere.

Vi har indstillet vores samarbejde med PostNord grundet dette (samt dét at vi bruger utrolig mange timer på at gennemgå deres fakturaer for fejl), så at vi bliver låst ude af deres system betyder ikke så meget.

Men har det nogen konsekvens for os, når vi nu har gjort indsigelse pr. mail? Er de ikke nødt til at slette rykkergebyrer mm., når de engang får tid til at behandle sagen?

Pft.

RoomForMore.dk | Boligindretning, plakater, knager, spejle, borde, stole, tæpper, puder - kort sagt alt til boligindretningen | RoomForMore.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du er ikke den eneste der oplever bøvl med postnord. 

Du bør nok videresende din tidligere mail til den mail adr. der fremgår af fakturaerne, så du er helt sikker på at de har modtaget indsigelsen.

 

Tilmeldt 29. Jul 18
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er også den mail vi har videresendt til.

PostNord er bare 1-2 måneder om at besvare vores mails pt, så vi skal bare være sikre på, at vi ikke kommer til at hænge på deres rykkere mm, når vi nu har gjort indsigelse. Vi ønsker bare ikke at betale, alene af den grund, at vi så skal bruge endnu flere ressourcer på at rykke dem mm. for at få vores tilgodehavende - så hellere lade dem bruge alt den tid de skal, og derefter sende os en korrekt faktura.

Mvh.

RoomForMore.dk | Boligindretning, plakater, knager, spejle, borde, stole, tæpper, puder - kort sagt alt til boligindretningen | RoomForMore.dk

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

vi har også stoppet det med PostNord. De er blevet meget kreative med forskellige tillæg, samt indsigelser bliver bare afvist uden begrundelse.

De problemer har vi ikke med GLS, overhovedet.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du ikke får svar, så ring til dem, det har jeg gjort, og jeg fik afklaring på telefon. 

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Tilmeldt 29. Jul 18
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, de er virkelig kreative i deres lange liste med gebyrer.

Ved vores aftale fik vi blandt et prisark, hvor første linje siger "PostNord Groupage er stykgods til virksomheder og private i Norden".

Der er ikke nævnt andet end brændstof-tillæg.

På alle vores fakturaer opkræves vi dog et fast tillæg pr. forsendelse på 49,- pr. pakke, fordi pakkerne er til private personer. Når man så stiller sig uforstående overfor dette, så fremsender de blot et lille skriv med en gebyrliste, hvorpå dette fremgår. Ikke noget de har nævnt eller skrevet om før. Og pakkerne vejer/måler de til op til 2x så store som de egentlig er (jf. volumeberegning).

 

Og meget arrogante/afvisende i kundeservice.

Ja, så ber de jo også selv om, at man finder andre fragtfirmaer.

RoomForMore.dk | Boligindretning, plakater, knager, spejle, borde, stole, tæpper, puder - kort sagt alt til boligindretningen | RoomForMore.dk

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har gjort indsigelse mod en faktura, enten helt eller delvist, behøver du ikke reagere på hverken rykkere eller inkassotrusler.

Du skal derfor sørge for at kunne dokumentere det. Både telefonsamtale og mail er juridisk gyldige, men kan i sagens natur svære at bevise. Hvis du vil være 100% sikker, skal du sende et anbefalet brev. Jeg har en advokat, som af og til får en bussemandskopi af en mail, som er af denne kaliber. Jeg skriver så efterfølgende, at det kun er 'for the record'. Det var måske en idé?

Måske sover du bedre om natten, hvis du alligevel svarer på deres uretsmæssige rykkere osv, og så gør det med henvisning til tidligere korrespondance, men som du har erfaret, er de ofte fuldstændig ligeglade.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)