Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål i forbindelse med arv

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 21. Feb 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har modtaget et rekommanderet brev fra Norge i forbindelse med at min faster(ugift,ingen børn) som har boet i Norge hele hendes liv, er gået bort. Det er min far også for mange år siden.

I brevet står at jeg er hermed indkaldt at "overvære eller om ønsket, at deltage" i boopgørelsen via Teams.

Hvordan skal dette fortolkes? Er det normalt at få sådan et brev HVIS nu hun har skrevet et testamente til en anden person? 

eller skal jeg gå ud fra at der måske ikke er noget testamente? eller at jeg måske står skrevet i det, hvis der nu skulle være et?

 

Med andre ord: skal eg forvente at få nogen arv eller bliver jeg bare tilbudt at overvære andre få deres arv? Der er tale om en relativt velhavende person.

Tak på forhånd

Fra København
Tilmeldt 26. Aug 13
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det finder du vel ud af, ved at deltage i mødet? :)

Tilmeldt 30. Jun 14
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

mra_:

Jeg har modtaget et rekommanderet brev fra Norge i forbindelse med at min faster(ugift,ingen børn) som har boet i Norge hele hendes liv, er gået bort. Det er min far også for mange år siden.

I brevet står at jeg er hermed indkaldt at "overvære eller om ønsket, at deltage" i boopgørelsen via Teams.

Hvordan skal dette fortolkes? Er det normalt at få sådan et brev HVIS nu hun har skrevet et testamente til en anden person? 

eller skal jeg gå ud fra at der måske ikke er noget testamente? eller at jeg måske står skrevet i det, hvis der nu skulle være et?

 

Med andre ord: skal eg forvente at få nogen arv eller bliver jeg bare tilbudt at overvære andre få deres arv? Der er tale om en relativt velhavende person.

Tak på forhånd

fedt iværksætter spørgsmål...

Tilmeldt 21. Feb 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har du ret i :)

Tilmeldt 21. Feb 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu blev det postet i en off-topic kategori. Men tak for svar :)

Tilmeldt 31. Dec 17
Indlæg ialt: 39
Fra  Klima.nu Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at stille dit spørgsmål i eksperten.dk, der sidder der rigtig mange dygtige mennesker der kan/vil svare dig

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er indbydelse til åbning af boet. Det kan være der er testamente, der er mange muligheder. Det finder du ud af når du deltager i åbningen.

Jeg er sikker på at du kan få hjælp i den norske ambassade i Købehavn, det er en god ide at spørge dem inden du deltager i åbningen. Bobehandlinger i Norge kan være meget forskellige fra Danmark. Ambassaden kan nok hjælpe dig med proceduren i Norge, 

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

mra_:

I brevet står at jeg er hermed indkaldt at "overvære eller om ønsket, at deltage" i boopgørelsen via Teams.

Hvordan skal dette fortolkes? Er det normalt at få sådan et brev HVIS nu hun har skrevet et testamente til en anden person? 

eller skal jeg gå ud fra at der måske ikke er noget testamente? eller at jeg måske står skrevet i det, hvis der nu skulle være et?

Der er to muligheder. Enten foreligger der et testamente og indholdet af det er så gældende. Er der ikke noget testamente så er du arveberettiget. Så tag det over teams og få klarhed over situationen og evt. få stillet de spørgsmål som du har.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Start med ikke at forvente noget - hvorfor blive skuffet - men deltag - og så får du klarhed over OM der er et testamente og hvad det siger - ligesom du givet kan spørge ind til de norske regler for evt tvangsarv (som der muligvis ikke er tale om her - men spørge kan du jo) 
Du kan ikke her få sikkerhed for OM der er noget i det for dig eller ikke - Bed dem gentage ting hvis du er i tvivl om noget f.eks grundet sprogproblemer.
Du kan formentlig også inden skrive evt spørgsmål til brug for boopgørelsen, det kan i alle fald forsøges.

god vind med det
vh john H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Mar 21
Indlæg ialt: 1
Fra  Kyr Online Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person
Bence bu normal, ama daha iyi baksan iyi olur.
Side 1 ud af 2 (14 indlæg)