Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg bruge disse penge til opstart af aps

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Dec 17
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Jeg vil gerne starte et aps på et tidspunkt i år. 

Hertil kommer mit spørgsmål, hvis jeg fakturere for 40.000 kr som privat person, kan jeg så bruge disse penge til opstart af aps eller skal jeg betale skat af pengene først?

Tak på forhånd :)

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan dårligt være andet end skattepligtig indkomst og de 40.000 skal komme fra "beskattede midler".

vh Steffen

Fra Brønshøj
Tilmeldt 14. Mar 21
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej :-)


Det går vel ind som normal indkomst som beskattes?
Jeg er dog ikke sikker på, om sådan slags indkomst først beskattes ved årsregnskabet, men på et eller andet tidspunkt skal du nok komme til at betale skat af det.
Tilmeldt 5. Dec 17
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ydet nogle service for forskellige firmaer og sendt fakturaer med mit CPR nr, mit spørgsmål går blot an på om jeg kan bruge omsætningen til at starte firmaet med, eller om jeg først skal betale skat af pengene og derefter stifte selskab. Hvis jeg trækker pengene ud af selskabet skal der jo betales skat igen. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Desingare:

Jeg har ydet nogle service for forskellige firmaer og sendt fakturaer med mit CPR nr, mit spørgsmål går blot an på om jeg kan bruge omsætningen til at starte firmaet med, eller om jeg først skal betale skat af pengene og derefter stifte selskab. Hvis jeg trækker pengene ud af selskabet skal der jo betales skat igen. 

det du fakturerer andre i CPR skal de indberette til skat og du skal selv kontrollere det er gjort og du skal betale skat af disse 40.000 kr - uanset du hæver dem eller ikke. Det har intet med at hæve at gøre - Helt som med løn. Du betaler ikke skat af det du hæver i banken, men af den løn du får. Du beskattes derfor af de 40.000 kr uanset hvad

Du kan derfor ikke stifte med 40.000 kr skattefrit - helt uanset hvordan du vender og drejer dig.

Hvis du stifter ApS og indlægger det du til nu har faktureret som CPR, så risikerer du skat af goodwill, idet du så forærer det ny ApS en goodwill

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)