Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd til fradrag

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Mar 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

Jeg har et lille firma, hvor jeg tilbyder undervisning.

Jeg har nu fået et tilbud om en et konsulentjob, hvor jeg jeg skal køre til Vejle (Bor i KBH) og undervise fra 14-22 om aftenen og igen dagen efter fra 10-22.
Der er 239 km fra min bopæl i KBH til Vejle.

Jeg planlægger derfor at køre derover i egen bil og overnatte til dagen efter og så køre hjem dagen efter jeg er færdig kl.22.

Da jeg er helt ny og har trawlet skat, amino og andre hjemmesider igennem, så formaster jeg mig til at spørge her:

Hvor meget kan regne med at kunne trække fra?? Har kigget på kørselsgodgørelsen og diæter og logi og bro osv. Men synes det er svært at vide og jeg har behov for at regne "jobbet" igennem, før at jeg kan sige ja.

Så kan i hjælpe mig, eller er der en med god forstand på mindre virksomheder, fradrag og hvordan jeg optimerer min egen økonomi bedst muligt?

Mange tak.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46642
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:42

Første ? er om det er et JOB som du skriver - eller om det er selvstændig virksomhed hvor du som firma har risikoen mm (ud over ikke at blive betalt) Det er ikke noget man selv afgør men det afgøres af en række skattekriterier https://johnhannover.blogspot.com/2018/09/lnmodtager-eller-fakturere-som.html kan hjælpe med at afgøre det
Hvis job/ansat så er det befordringsfradrag til arbejde du skal bruge - hvis selvstændig, så har du fradrag for kørsel efter statens takst, og nødvendig fortæring efter regning eller diæt

Overnatning er næste ? - om SKAT accepterer du ikke kan køre mellem Vejle og KBH (afstand ligger i gråzone mener jeg) så har du fradrag for hotel

Du skal huske, at fradrag ikke betyder, at skat betaler kørsel og hotel mm - men at du har skatteværdien ud af det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Mar 21
Skrevet kl. 11:46

Hej Cookie.

Mange tak for hurtigt svar. Ja det var nok lidt uklart formuleret.

Det er en 12 måneders arbejdsopgave jeg får i min selvstændige virksomhed.

Det er mere, at jeg først har fri kl. 22 og så møder igen kl.10 næste dage. 

Nej er godt med på, at det kun er skatteværdien.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:48

fri kl 22 og ind igen 10 vil jeg mene giver fradrag for hotel - Selve det at det er en 12 mdr arbejdsopgave du får i selvstændig virksomhed svarer ikke på, om det ER selvstændigt eller omgåelse af kildeskattelov. DU må se på alle kriterierne
Hvis SKAT måtte se det som omgåelse af kildeskattelov og ansættelse, så falder jo kørsels mm helt anderledes ud

vh John H

Tilmeldt 9. Mar 21
Skrevet kl. 11:51

Av kildeskatloven, den er jeg ikke skarp på.

Men tilbuddet er at jeg får et konsulenthonorar for at strukturere og afholde min undervisning som det passer mig inden for de 2 dage i Vejle.? Det er derfor det er godt at høre eksperterne herinde :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:55

KD88:

Av kildeskatloven, den er jeg ikke skarp på.

Men tilbuddet er at jeg får et konsulenthonorar for at strukturere og afholde min undervisning som det passer mig inden for de 2 dage i Vejle.? Det er derfor det er godt at høre eksperterne herinde :)

det er derfor du fik mit link. Hvis du vælger galt så kommer skat jo og fjerner kørepenge og alt det andet og du kan få bod + skat af momsen så det nytter ikke du ikke er ekspert på det, du må sætte dig ind i det

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)