Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personlig beskatning ved udenlandsk HoldCo

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Mar 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino,

Beklager et af de mindre interessante og mange, men (for mig) indflydelserige indlæg - om beskatning...

Lang historie kort har min kone og jeg tidligere boet på De Britiske Jomfruøer (BVI lyder dodgy I know, men dejlige strande :-)) og var indtil for nyligt på vej tilbage dertil igen. Jeg er imidlertid landet midt i en super iværksættermulighed i Danmark og bliver derfor lidt længere!

Pga. ovenstående har jeg et BVI-baseret holding-selskab, som jeg investerer i noterede aktier samt i mine iværksættereventyrer gennem - herunder virksomheder i Danmark. Dvs. for denne mulighed vil mit BVI-selskab indskyde 33% af kapitalen direkte i et dansk A/S og jeg vil stå som 1 af 3 reelle ejere.

Mit spørgsmål: Når jeg flytter tilbage til BVI igen (dvs. ingen skattemæssige bånd til Danmark udover min A/S-investering), men stadig står som reel ejer af det danske selskab, vil de danske skattemyndigheder så se mig som Danmark-baseret skattemæssigt? Eller vil de 33% af dividenderne fra A/S og potentielt sum ved salg af A/S blive udbetalt direkte til BVI-selskabet uden der trækkes dansk skat? Og vil jeg så kunne udbetale disse dividender/salgssummen til mig selv personligt på BVI-skattebetingelser?

Beklager romanen - alle forslag til svar et meget velkomnes. På forhånd tusinde tak!!

Med venlig hilsen
Johnny
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46642
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal gå til en revisor med forstand på udlandet - med det projekt ville jeg gå til et af de større huse
Dine udbytter vil blive dansk udbyttebeskattet, da selskabet skal trække dette - og så ved du selv om BVI udløser noget skat så der skal søges dansk udbytteskat retur- og andre udbetalinger som ex løn vil, med dit ejerskab nok kunne udløse dansk skat, men gå til en god revisor

Ved salg af anparterne vil provenue umiddelbart bare gå til ejer holding på BVI som jeg ser det

Få også en god jurist ind over ejeraftalen med de andre partnere i det A/S, det er næsten vigtigere end noget andet http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)