Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forpligtelser efter lukning af enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Aug 17
Indlæg ialt: 82
Fra  Smarthave.dk Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har lige ef spørgsmål til lukning af enkeltmandsvirksomhed. Hvis jeg vælger at lukke en enkeltmandsvirksomhed, vil jeg så stadig skulle tage imod eventuelle returneringer, hvis nogle af mine solgte produkter eksempelvis går i stykker ved en kunde? Hvis dette er tilfældet, så vil man jo stadig skulle kunne udstede kreditnotaer, men siden virksomheden er lukket er det jo lidt problematisk...

Mvh. Mads

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46445
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads.mhenriksen:

Hej Amino,

Jeg har lige ef spørgsmål til lukning af enkeltmandsvirksomhed. Hvis jeg vælger at lukke en enkeltmandsvirksomhed, vil jeg så stadig skulle tage imod eventuelle returneringer, hvis nogle af mine solgte produkter eksempelvis går i stykker ved en kunde? Hvis dette er tilfældet, så vil man jo stadig skulle kunne udstede kreditnotaer, men siden virksomheden er lukket er det jo lidt problematisk...

Mvh. Mads

Ja du vil reelt i personlig virksomhed ikke bare kunne - men så vidt jeg kan se - reelt også personligt hæfte for fejl varer. Jeg ville stoppe salget i god tid (+14) dage for ikke at skulle tage stilling til alm returret online - så du begrænser dig til reklamationer over fejl. 

Her kan jeg ikke se andet, end at du så kan trække beløbet fra din indtægt og - lad os sige du lukker nu - så ville JEG have regnskabet for din enkeltmands (hvor alle varer og aktiver jo skal være solgt ud  eller købt af dig selv inden lukning) - og så føre separat regnskab over varer du er nødt til at refundere (du kan ikke erstatte med egen vare når du er lukket  med mindre du selv har købt varerne ud, og du har den på lager.

Jeg ville så i årsopgørelsen tage det helt samlede tal, lukke tallet for enkeltmands med alt købt/solg ud + regnskab for det du har måtte erstatte til kunder for fejl, med i rubrik 111/112

Det vil vel desværre være beløbet inkl moms du selv skal betale folk tilbage  Der sker jo ikke det store ved at svare, at du er lukket og derfor ikke kan hjælpe, men du har personligt ansvar for alt i din enkeltmands også efter lukning, så nogen vil nok stille kravet til dig, og det vil vel også være smukt at honorere det, når du jo har haft indtægten ved salget og nu fradrag for udgiften

Jeg kunne godt vente spændt på Steffen eller Liar - om de mener den er gal her

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)