Jeg er gået lidt med tanken om, at begynde at tage billeder. Mit spørgsmål er: Må jeg købe brugte ting fra privatpersoner og bruge det i min hobbyvirksomhed? Det er ikke til videre salg, men til at bruge til virksomheden. Her tænker jeg objekter til kamera, graviditetskjoler som kommer med på billederne, et tæppe som en baby ligger på osv. Må man gerne købe sådan nogle ting fra privatpersoner til sin hobbyvirksomhed? Jeg har kigget google tyndt og finder ikke mit svar der. Ved at hvis man vil videre sælge, så skal det være inden for EU's grænser medmindre man er importregistreret. Håber der er nogle kloge mennesker på denne sidde, som kan hjælpe en helt ny i processen :) Rigtig god dag til alle. |
Det korte svar er at det må du - men hobby betyder jo der ikke er fradrag for underskud - Kamera osv vil skat også givet mene også bruges privat og uden CVR vil du ikke bare kunne tage det som en udgift - men afskrive som ligningsmæssige fradrag med en bundgrænse
Det er helt krav at det du køber alene kan forventes brugt i virksomheden - uanset CVR eller andet, så ingen fuldstændig facitliste desværre
vh John Hannover