Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Blandede spørgsmål til lukket virksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Sep 19
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle. 

Jeg har lidt spørgsmål som jeg håber at jeg kan få svar på. 

1. Jeg synes at det er ubehageligt at jeg 2 år efter at jeg lukkede min lille enkeltmandsvirksomhed, stadig kan slå mit navn op på google og derefter finde min personlige adresse. Jeg har bl.a skrevet til CVR API som svarede tilbage at jeg skulle logge ind på erhvervsstyrelsen og ændre mine oplysninger, men jeg kan jo ikke ændre adressen til et fiktivt sted? Selvom virksomheden er lukket skal den vel have adresse et sted, men jeg synes at det er ubehageligt at man kan finde mig derigennem. Kan det ændres? Kan jeg "skjule" at jeg har haft en virksomhed så jeg ikke kan slås op nogle steder? Jeg er meget privat som person så det betyder meget for mig.

2. Jeg går og har lidt ondt i maven selvom jeg lukkede min virksomhed for snart 2 år siden. Jeg havde en lille momsgæld på 18.000 som snart er betalt af, og næsten ingen skattegæld. Men eftersom at jeg intet ved om regnskab, overladte jeg dengang mine faktura og alt det regnskabsmæssige i hænderne på en revisor. Som viste sig at være utroligt inkompetent, og derfor endte jeg med at skylde i både skat og moms på daværende tidspunkt fordi han ikke informerede mig om hvordan jeg skulle betale. Så altså ved jeg ikke om alt det regnskabsmæssige er 100% i orden. Er der et sted jeg kan ringe hen og simpelthen bare spørge: "er alt som det skal være? Indberrede jeg rigtigt? Skylder jeg noget?. Osv, så jeg kan sove trygt om natten. 

Hilsen Den forvirrede

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

denforvirrede55:

Hej alle. 

Jeg har lidt spørgsmål som jeg håber at jeg kan få svar på. 

1. Jeg synes at det er ubehageligt at jeg 2 år efter at jeg lukkede min lille enkeltmandsvirksomhed, stadig kan slå mit navn op på google og derefter finde min personlige adresse. Jeg har bl.a skrevet til CVR API som svarede tilbage at jeg skulle logge ind på erhvervsstyrelsen og ændre mine oplysninger, men jeg kan jo ikke ændre adressen til et fiktivt sted? Selvom virksomheden er lukket skal den vel have adresse et sted, men jeg synes at det er ubehageligt at man kan finde mig derigennem. Kan det ændres? Kan jeg "skjule" at jeg har haft en virksomhed så jeg ikke kan slås op nogle steder? Jeg er meget privat som person så det betyder meget for mig.

2. Jeg går og har lidt ondt i maven selvom jeg lukkede min virksomhed for snart 2 år siden. Jeg havde en lille momsgæld på 18.000 som snart er betalt af, og næsten ingen skattegæld. Men eftersom at jeg intet ved om regnskab, overladte jeg dengang mine faktura og alt det regnskabsmæssige i hænderne på en revisor. Som viste sig at være utroligt inkompetent, og derfor endte jeg med at skylde i både skat og moms på daværende tidspunkt fordi han ikke informerede mig om hvordan jeg skulle betale. Så altså ved jeg ikke om alt det regnskabsmæssige er 100% i orden. Er der et sted jeg kan ringe hen og simpelthen bare spørge: "er alt som det skal være? Indberrede jeg rigtigt? Skylder jeg noget?. Osv, så jeg kan sove trygt om natten. 

Hilsen Den forvirrede

1 ud over, at jeg synes du skal lade være med at gå op i det-  der er næppe nogen der slår dig op i CVR - så mener jeg du kan adressebeskytte dig så kun navn fremgår, men det kan ikke undgås - Jeg ved dog ikke om det virker bagud i tid. Jeg tror blot ikke det er noget der betyder spor for dit privatliv idag

2 Jeg ville ikke ringe til skat og forklare at du ikke aner om du har fejl i regnskabet. Sket er sket, lad det være, og få betalt momsgælden/skattegælden af og så sov trygt om natten nu. Du kan naturligvis ringe til skat og sikre dig, at det du ved du skylder, er det korrekte, men sig ikke, at du ikke stoler på eget (revisors) regnskab

Læg det bag dig - og glem det men betal gælden færdig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)