Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

B indkomst

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Mar 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har tænkt mig at renovere gamle møbler for ar sælge videre. Det drejer sig måske om et par salg om måneden. Lidt mere eller lidt mindre så det er ikke så meget.
Det er jo B indkomst, som jeg skal betale skat af. Kan jeg trække materialebrug fra, samt selve indkøbet af varen ? Jeg har læst man kan indbetale b indkomst på Skats hjemmeside. Am bidrag og 38 % i mit tilfælde. Kan jeg indbetale månedsvis? Køber kommode til 100 kr. maler den og sælger den til 700 kr. indkøb 100 kr + maling 100 kr, dvs jeg skal betale skat af 500 kr? Skat og am bidrag = 214,80 kr til skat. Kan jeg betale dette beløb direkte til skat? Er det det eneste jeg skal gøre?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

hbh69:
Kan jeg trække materialebrug fra, samt selve indkøbet af varen ? Jeg har læst man kan indbetale b indkomst på Skats hjemmeside. Am bidrag og 38 % i mit tilfælde. Kan jeg indbetale månedsvis? Køber kommode til 100 kr. maler den og sælger den til 700 kr. indkøb 100 kr + maling 100 kr, dvs jeg skal betale skat af 500 kr? Skat og am bidrag = 214,80 kr til skat. Kan jeg betale dette beløb direkte til skat? Er det det eneste jeg skal gøre?

ja direkte forbrug er udgift mod indtægt. Ja du kan godt betale frivilligt ind som jeg husker det, men ellers bare forskudsregistrer et sandsynligt beløb og så trækkes skatten løbende automatisk ved, at dit fradrag sættes lidt ned - den samlede procent am og skat ved alm bundskat er ca 40-41%

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)