Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bilag

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej regnskabskyndige Aminoer

Jeg har ikke særlig kendskab til regnskab, derfor har jeg min bo-holder. Jeg har dog lært, at der skal være bilag til ALLE udgifter i en virksomhed.
Nu har jeg i 2020 betalt kr. 175,00 til fogedretten for at rekonstruere en sag (for at være sikker at jeg har alt hvad der hører til den sag). Retten i Esbjerg siger dog, at de ikke kan skaffe en faktura, en kvittering eller noget som helst andet der refererer til betalingen. De har givet mig kontonummeret pr. telefon, og det beløb, som jeg skulle betale, har jeg selv skullet regne ud vha. rettens selvbetjeningsdel på domstol.dk

Nu er det min bo-holders hovedpine at klare det (ja, jeg ved at jeg hæfter for det i sidste ende), men jeg er lidt nysgerrig: er det ikke lovkrav at skaffe et bilag når man opkræver penge? Hvordan kan Retten i Esbjerg så slippe for det?

Albert

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er også mystisk at retten ikke kan give kvittering - vel reelt ikke lovligt - det får man i alle fald i Glostrup fra fogedret og skifteret men bare lav et bilag selv sammen med overførslen fra bank - det er helt lovligt at lave nødbilag hvis man mangler noget og i dit fald er betalingen og modtager jo herrenem at bevis hvis der var bøvl

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Som John skriver, må man i sådanne tilfælde lave et bilag selv.

Her kan en “dags dato” blok være nyttig.

Mvh Ole

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)