Jeg påtænker at starte en konsulentvirksomhed, og har købt mig et domæne som jeg vil bruge.
Jeg vil til denne virksomhed tilknytte en hjemmeside hvor der står lidt om hvad virksomheden laver, priser, kontaktoplysninger mm. Der skal ikke sælges noget fra hjemmesiden, men vil gerne give mine kunder mulighed for at de kan indtaste navn, adresse, mobilnummer, så jeg efterfølgende kan ringe dem op og rådgive dem.
Jeg har lidt kendskab til edb og har en bekendt som har lavet en hjemmeside før, og har egentlig tænkt mig at lave den selv hvis det er muligt. hvad skal jeg bruge af programmer mm. for at kunne bygge sådan et site? og hvad koster det hvis man skulle have en prof. til at lave det? Skal jeg være opmærksom på noget?
Hvis i ellers har gode råd må i meget gerne smide en kommentar?
Det er egentlig en blog platform, men den bruges i høj grad også som CMS platform.
Husk inden du går i gang at sætte dig ind i grundlæggende søgemaskineoptimering (eller få hjælp til det) Der er masser af værdi at hente på den front.
Hilsen Anders
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
Jeg kan også varm anbefale WordPress som hjemmeside. WordPress er jo et blog-værktøj men fungere bestemt som et brugervenligt CMS-system. Til WordPress findes der tusindevis af gratis template (WordPress Theme) - se her eller bruge Google til at finde dem.
En anden muglighed er MODx som jeg varmt vil anbefale til dine behov. Kan din bekendte lidt CSS og html er der mulighed for et unikt design.
Joomla er helt klart et fint CMS-system men med din beskrivelse af dine behov ville jeg mene at både WordPress og MODx er at foretrække.
En anden mulighed er selvfølgelig også at skrive koden selv. Her er html.dk et oplagt sted at opdatere sin viden. Denne bog kan jeg ligledes varmt anbefale.
Jeg skal gerne give et uforpligtende prisoverslag på opgaven - send mig en mail på email@redweb.dk så sender jeg et konkret prisoverslag retur samt en gennemgang af de muligheder du får med i løsningen.
Det lyder som om du er ude efter en lille profilside, det kan vi klare billigt i vores eget lille MarketIT CMS system. Det er til en rigtig fornuftig pris og har alle de grundlæggende funktioner.
Søgemaskinerne kan også godt li vores CMS, har bl.a. en kunde der ligger nr. 1 på Google på deres primære søgeord. Send mig en mail hvis det er noget.
Jeg vil da også gerne komme med et (helt uforpligtende) tilbud på din nye hjemmeside. Se eventuelt mere på www.gadensgaard.dk og kontakt mig på mail@gadensgaard.dk hvis det har interesse :).
Jeg kan også hjælpe dig med den type hjemmeside, du efterlyser. Jeg kan levere en komplet løsning med indhold.
Fordelen ved mig er, at jeg har fokus på indholdet, så der er substans i din nye hjemmeside. Selvom man har gode IT-kendskaber, kan det godt være svært at skrive gode tekster.
Se mere på min hjemmeside og lad høre fra dig, hvis du er interesseret
En helt anden mulighed er det danske gratisprogram CMSimple, som jeg dog ikke selv har nogle konkrete erfaringer med. Men en af mine freelance-kolleger bruger det.
Som du skriver vil du selv prøve at lave hjemmesiden - skal du bruge en gratis design skabelon vil jeg skamløst tillade mig at anbefale http://www.freecmstemplates.com/ som tilbyder gratis templates til Wordpress, Drupal og Joomla.
Vi kan lave en sådan side for dig billigt og sætte et CMS system op, så du selv kan finde ud af at gå ind og opdatere siden med tekst og billeder m.m.
Hvis du er interesseret i et prisoverslag (vi har løsninger fra 1000 kr. - ?), er du velkommen til at sende mig en mail på info@userfriendly.dk eller sende en "Private message".
Vi har lavet rigtig mange præsentationssider og du får meget for pengene hos os.