Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af online-kiosk

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Feb 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,
Jeg overvejer at starte en online-kiosk med udbringning af simple snacks som juice, nødder, cookies, kage, frugt og lign.

Med Wolt’s succes og vækstrate kan man se at udbringning af fødevare er blevet en stor industri og “de blå lyn” som fylder godt på cykelstierne især i København.

Jeg kan godt lide den digitale dimension med at optimere og markedsføre en app/hjemmeside og gøre den æstetisk indbydende og brugervenlig og tage nogle gode produktfotos af sine produkter der gerne skulle gøre kunden lækkersulten.

Da mad er en livsnødvendighed tænker jeg også at det er en branche som er fremtidssikker, da menneskets behov for mad altid vil have sin eksistensberettigelse.

I forhold til konkurrencen så kommer man både til at konkurrere med den lokale fysiske kiosk/tank/supermarked som folk kan tage hen til uden at skulle betale fragtomkostninger, men til gengæld er det mere bekvemt at få det leveret hjem til sig selv.

Jeg tænker altid der vil være nogle huller i Danmarkskortet hvor man kan finde nogle postnumre hvor man selv vil være den som ligger tættest på kunderne og derfor hurtigst og billigt kan levere hjem til folk. Jeg har selv på forhånd snævret mig ind på Hvidovre hvor der er mulighed for at leje 20 m2 kontor via kontorhotel med tilknyttede lagerfaciliteter efter behov med mulighed for at benytte fødevaregodkendt industrikøkken hvis jeg gerne I fremtiden vil kreere noget som er mere avanceret end salg af kiosk-agtige snacks. Udover Hvidovres opland på 50.000 indbyggere er der ikke langt til Ørestad og resten af København som er et kæmpe stort kundegrundlag.

Det der bekymrer mig er om avancen på kiosk-varer er stor nok til at kunne opbygge en profitabel forretning med aflønning af bude, husleje osv. og om konkurrencen fra Wolt, Nemlig.com og det lokale supermarked bliver for stor til at folk gider en lille bitte ny-startet virksomhed indenfor noget som allerede er eksisterer.

En markedsførings taktik jeg har tænkt på, i hvert fald til at starte med er at brænde nogle tusind kroner af hver måned på pris penetration ved at sælge produkterne til fx det halve af hvad man har købt dem for engros, og på den måde være den billigste og så på et senere tidspunkt når man har en bunke stamkunder i et område som har lært en at kende, så sætte prisen op til normal markedsværdi og på den måde få foden ind på markedet med god service og gratis fragt og så optimere derfra.

At starte en online-kiosk er faktisk noget jeg har gået med i baghovedet i ca. 9 år, men risikoen for at det ikke er en unik nok idé og at prestige-faktoren ikke er høj nok i forhold til folk som fx starter virksomhed op som konsulenter eller andet fancy og at det ikke er noget banebrydende har altid gjort at jeg har holdt mig tilbage eller opgivet.

Det blev en halvlangt opslag uden noget konkret spørgsmål andet end at jeg gerne vil høre folks synspunkt om at der eksistensberettigelse til en ny online-kiosk og om det ville kunne vokse sig stort til at blive en stor profitabel virksomhed.

Vh
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)