CSS-defintionerne og farvekoderne står klar lige til afsendelse for langt til tiden (over 1 måned), men vi frygter du ikke betale din regning, da vi ingen sanktioner har eller kan få, da vi er alt for langt væk fra hinanden, hvorfor vi ikke sender den. Men nu du har sat denne tråd igang, så sender jeg dig ligenu CSS-defintionerne og farvekoderne og jeg forventer at du betaler din regning indenfor 2 dage. Sker det ikke så vi jeg skriver i denne tråd igen
Når det er gjort så jeg nok får vores web-designer til at skrive en farve-koder samt CSS-defintionerne.
Kim Hau:
CSS-defintionerne og farvekoderne står klar lige til afsendelse for langt til tiden (over 1 måned)
Hmm???
Jaja men det lyder da godt at der nu kommer styr på tingene.
Efter mit indlæg her fik jeg endelig en mail fra Kim Hau der åbenbart har haft dårlige oplevelser med danske firmaer der outsourcer til deres vietnamesiske firma. I hvert fald var de sikre på at alle ville have dem til at arbejde gratis (herunder mig) og noget tyder altså på at disse problemer skyldes misforståelser - misforståelser som jeg mener kunne være undgået hvis firmaet bare havde kommunikeret, men lad nu det ligge for denne omgang.
Jeg ser frem til at modtage det sidste materiale fra firmaet og når det er sket skal der også nok falde en betaling. Jeg skal gerne følge op på denne tråd når der er styr på tingene.
For min egen og mit firmas skyld vil jeg lige nævne at aftalen aldrig har inkluderet at jeg skulle betale en faktura før jeg fik noget udleveret. Jeg har skrevet op til flere mails i løbet af den foregående måned hvor jeg undrede mig over at jeg intet hørte. Hvis firmaet ønskede at jeg skulle betale et beløb for at få det sidste ville det bare kræve en mail til mig hvor betingelserne var beskrevet. Jeg kan sagtens forstå at firmaet er bange for at arbejde gratis men hvis de bare havde fortalt at det var der problemet var begravet ville der aldrig være opstået noget problem.
Til sidst vil jeg lige nævne at jeg stadig ønsker at bruge firmaet - som jeg nævnte i mit første indlæg var jeg mere end tilfreds med det de leverede, så hvis de bare ville afslutte projektet ville alting være perfekt. Når/Hvis det sker at jeg benytter firmaet til endnu en opgave skal jeg gerne følge op på denne tråd.
Det er ikke normalt at betale 100% forud ved udvikling af IT projekter.
Der arbejdes typisk med at man betaler x% ved projektets start og det resterende beløb ved godkendelse af overtagelsesprøven. Såfremt det er et større projekt er der normalt afregning ved milepæle og test heraf.
Ingen ved sine fulde fem vil betale hele beløbet forud... og da slet ikke til et firma på den anden side af kloden.
Der er ingen misforståelser i de sager vi har kørende lige pt. Vores firma-politik har klart tidligere været, at vi ikke tage imod betalingen før, at vi har udført og afsluttet et projekt, og derefter udlevering af alle orginale kildekoder og diverse, og derefter at kunden ikke betale. Jeg beklager, at det så gik over dig, Kasper, i denne fase og jeg undskylder at have mistro til som kunde, men du må også forstå, at vi driver en forretning og har en masse regninger og udgifter, og kan ikke mere leve med at folk ikke betale deres fakturaer, når vi engang har udleveret varen i orignal emballage, og dermed arbejde gratis. Som jeg skrev i min email til dig idag, har vi ingen jordisk chance for at inddrive gælden. Men efter dette indlæg stoler jeg naturligvis 100% på dig, og kræver ingen betaling fra dig af. Jeg vil, som du selv nævnte, og som vi har aftalt da vi indgik samarbejdet ikke kræver forudbetaling fra dig af. Jeg håber, at du stadigvæk vil samarbejde med os, og håber at vi kan glemme den episode, og jeg vil naturligvis sender dig straks den manglende del, som du mangler idag (straks)
Det er også, vores firma-politik er baseret på nu. Afregning i % også og hvor langt projektet er henne.
Kasper er blot et offer i den nye politik, og jeg beklager at han er drevet ind i nye firma-politik og demed vores uheldige situationer med disse kunder.
Men endnu engang vil jeg naturligvis undskylde over for Kasper
Så kom der orden i tingene - alt er leveret og betalt. Der mangler stadig nogle smårettelser (fra min side) men ellers taler resultatet vist for sig selv.
Jeg betaler da ikke for noget jeg ikke får. Og dejligt nu hører jeg endelig fra jer men med over en måned i total stilhed trods flere henvendelser ville jeg da ikke betale i frygt for ikke at modtage det jeg skulle betale for. Desuden har betaling forud aldrig været en del af aftalen, og da slet ikke når jeg har haft en fornemmelse af at det her projekt nok aldrig ville blive afsluttet fra jeres side. Men du kan sende mig en mail, (ja eller bare svare på en af de mails jeg har sendt dig i løbet af den sidste måned) så kan vi rede trådene ud, og få orden i tingen.
"Du får hvad du betaler for"
send en mail til mig hvis du skal bruge outsourcing :-)