Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget kan man trække fra?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 21
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange mange tak for svar!

Så er der vel ingenting at “spare”, hvis man køber det igennem sin virksomhed, hvis man er en virksomhed der laver overskud?


Tænkte bare, at man kunne “spare” (fradrag) mere ved køb af ting, som virksomhed istedet for som privat person
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

songoku:
Mange mange tak for svar!

Så er der vel ingenting at “spare”, hvis man køber det igennem sin virksomhed, hvis man er en virksomhed der laver overskud?


Tænkte bare, at man kunne “spare” (fradrag) mere ved køb af ting, som virksomhed istedet for som privat person

du er jo helt i skoven rent ud sagt. Man kan da ikke trække ting man køber til sig selv privat fra . Det kan man kun med ting man køber som virksomhed med det formål at få overskud

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Fradrag - Grundlæggende regler

https://www.amino.dk/forums/t/259867.aspx 

Et gammelt indlæg, måske ikke up to date. 

Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 06:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

songoku:

Tænkte bare, at man kunne “spare” (fradrag) mere ved køb af ting, som virksomhed istedet for som privat person

Jeg tror du formulerer dig "forkert" og derfor anser folk dit svar som om du prøver at købe ting til privat brug igennem dit firma - det er ulovligt, og strafbart.

Jeg vil antage det du mener er hvad det koster for dig privat som virksomhedsejer at købe ting til brug i virksomheden til dens drift.

Hvis du køber ting i virksomheden så får du momsen tilbage (20% af beløbet) vi a momsregnskabet, og udgiften er skattepligtigt, dvs. den fragår overskudet og reducerer dermed skatten der skal betales.

Hvis du ikke er topskattet, så falder din personlige indtægt derved med 80%*(1-42%)=46%. Dvs. når du kigger på en virksomhedsudgift så koster det så at sige dig 45% af udgiften inkl. moms i mindsket overskud - eller du "sparer" 55% - men udgiften skal jo være erhvervsmæssig begrundet - så den skulle jo når alt kommer til alt på sigt gerne give et størrere overskud i virksomheden.

Kigger du på et udgift inkl. moms på 10.000kr inkl. moms i virksomhedsregi, så er det så at sige det samme som at bruge 4.500 af din private penge.

Dispositioner kan være mangeting - og så længe det giver mening erhvevsmæssigt er det OK - her man man jo købe udstyr som koster forskelligt. Så har man telefon, computere, maskiner, bil, osv. og kan vælge over dispositioner så er det størrrelsesordenen det koster en privat.

Der er mange regler vedr. afskrivning, momspligt, skattepligt osv. Din viden taget i betragtning rådes du til at bruge en revisor.

Venligst

  Hanssing

 

Tilmeldt 3. Feb 21
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusind tak!
Lige præcis hvad jeg mener.

Tak - nu forstår jeg!😄
Side 2 ud af 2 (15 indlæg)