Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejningsejendom i holdingselskab?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Jan 21
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg har nogle penge stående i mit holdingselskabets bankkonto. Jeg tænker meget at begynde med at købe udlejningsejendom, men jeg ved ikke helt hvad er bedste måde at gøre det på. Jeg håber at der er nogen med erfarin, som kan svare på nogle spørgsmål.

Kan man gøre det sådan?:

Jeg tænkte at mit fx Holding køber en udlejningsejendom med 5 lejligheder, lad os sige til 5 mio. Lejligheder bliver så udlejet om tjener lidt penge, som bliver overført til holding i form af lejeindtægter. Efter nogle år sælger Holding ejendommen til 7 mio kr. Hvad jeg ved så er der ikke moms hvis man køber og sælger ejendom, heller ikke når man udlejer? Så Holding skal stadig ikke momsregistreres..?

Kan man gøre det sådan? Hvis ikke, hvad er så den bedste måde at købe udlejningsejendomme med Holdings penge?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

1 du skal overveje om dit holding kan få realkreditlån hvis du ikke lige kontant køber

2 leje til private er som udgangspunkt uden moms - og køb og salg generelt heller ikke med - men erhvervsleje vil ofte være med moms efter frit valg - men er det hele momsfri aktivitet skal du ikke momsregistrere sådan som jeg forstår dit spørgsmål   Vent på flere og bedre svar

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Den bedste måde afhænger i høj grad af, hvilket setup du ønsker, din situation, hvad din plan etc etc etc.

Men generelt ville man lade holding stifte et nyt selskab, som du kan bruge til at købe ejendommen igennem. Du isolerer ejendomme, kan sælge selskabet i stedet for ejendommen og kan gøre brug af reglerne for skattefrit salg af datterselskaber.

Hvis du selv googler, så skal du være opmærksom på, at der er nye regler på vej for lagerbeskatning af ejendomme. Der dog en minimumsgrænse, så porteføljer under 100 millioner er undtaget.

Jeg har skrevet en del om ejendomsinvestering og har ligeledes en Youtube-kanal, hvor jeg fortæller om de udfordringer, der kan være med aktiv ejendomsinvestering

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Jan 21
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten, lad os sige at jeg vælger at gøre det på den måde du siger, jeg stifter et nyt selskab og køber ejendomen. Hvis jeg vil købe ejendeomen kontant for 2 mio, skal så indskudskapital i nyt selskab være fx 2 mio kr? Eller er det bedre at gøre det via en bank, at indskudskapital bliver 400.000 og resten realkredit? Du har nok erfaring med at gøre det kan jeg se, er banker glade for at låne så mange penge til nystiftede selskaber?

 

Eller viker det helt andeledes? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville klart tage så meget i realkredit som muligt. Indskyder du fulde 2 mio er det jo din risikokapital - MEN banker/realkredit giver ikke bare lån til selskaber der ikke har meget stor sikkerhed, så det bider sig selv i benet. Du må derfor i forhandling med kreditgivere for at se, hvor langt de vil gå i kredit til dit selskab, men regn med, at de vil stille krav om selvskyldnerkaution ofte

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)