Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betalingsproblemer pga. PSD2 / NemID.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Feb 20
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

I en af vores virksomheder har vi en onlineløsning, med kortbetaling. Det er gået utrolig godt de sidste mange år, indtil nu, hvor PSD2 blev indført.

Sikkerhed er altid godt, men det største problem med implementeringen er nok den valgte løsning. Den kræver en NemID-app, eller to koder (en personlig + en fra SMS). Man må ikke engang bruge kodekortet (NemID). Det giver tilsyneladende utroligt mange problemer for vores kunder, og råber efter alternative løsninger / konkurrence.

Før PSD2 havde vi 2 bankoverførsler om måneden, fordi nogle meget få ikke kunne finde ud af det. Nu har vi 10 om dagen.

Er vi de eneste som har problemer med PSD2? Evt. hvordan har I andre løst dette?

Tilmeldt 21. Jan 21
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Det bedste du kan gøre er at informere dine kunder på din webshop og evt. lave en guide til hvordan de installerer og kommer sikkert igang med NemID app'en.

På sigt løser probemet sig selv, da NemID snart bliver erstattet af MitID og alle dermed skal til at bruge MitID app'en eller en engangskodeviser.

digst.dk/it-loesninger/mitid/fremtidens-nemid/mitid-afloeser-nemid/
Fra Varde
Tilmeldt 5. Jan 21
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har skiftet 100% til bankoverførsel.

Vi har ingen aflysninger for 25 fakturaer om dagen.

I de første 2 uger var der 60-70% aflysninger, fordi betaling med kreditkort ikke fungerede. Alt går gnidningsløst nu.
Generelle problemer er langt fra løst.
Jeg kender det samme fra mange kunder: kortet er registreret, aktiveringskoden kom ikke, eller det var simpelthen for sent, og du bliver nødt til at anmode om en ny kode. Dette er et stort problem, især i Tyskland.

Transport costs audit for all Amino members free of charge. 

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har lagt en bemærkning ind under betalingsform ‘betalingskort’: Bemærk kræver godkendelse med NemId eller SMS. Samtidig har jeg fået sat MobilePay op, og omkring 75% vælger det. Jeg har en B2C-shop, og når kunden vælger mobilepay, er der en række oplysninger, der ikke skal udfyldes.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)