Har eget firma hvor jeg deler en arbejdsmands løn imellem os. Lønnen vi deler er inkl. Sociale omkostninger etc. Men hvornår trækkes udgiften til arbejdsmanden? Er det før eller efter momsen på et stykke udført arbejde eller efter?
Ikke helt let at forstå. I deler en løn inkl sociale omk. Gør i det ved at indberette skat til e-indkomst som for alle alm ansatte?
I alle fald er moms i fakturerer jo ikke en del af jeres resultat og skal jo indbetales til skat/moms for nettomomsen, så den kan I jo ikke dele men der er vel mange andre omk som I heller ikke bare kan dele - arbejdsskadeforsikring hvis I står som ansatte - bank og vel andre omk
vh John hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Det er halvfarligt at rådgive her men hvis I får 1000 kr ex moms og samlet har udgift for 225 kr så har i 775 kr til deling - inkl skat og ambidrag hvis det er løn eller 775 til deling af overskud - som jo så giver jer skat på ca 40% så 465 kan I bruge tilsammen og så gemme 210 kr til skat på overskud - men I får da andre udgifter vil jeg tro - I skal arbejdsskadeforsikre arbejdsmanden lovpligtig - have CVR hvor I kan ansætte ham - i kan ikke bare stikke ham 225 kr under bordet - og det vil så kræve en bank - og og og
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Hej jamen alt kører efter bogen og begge er med moms nr.
Jeg er bare i tvivl om, hvornår man deler udgiften til arbejdsmanden i faktureringen i mellem hinanden, om det er før derpålægges moms på det beløb der er til deling, eller efter momsen..
Alle andre ting skal der ikke lige tages højde for mht forsikring etc.