Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eksport til Norge B2C

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Dec 14
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer:) 

Vi sælger i forvejen elektroniske varer og skal til at sælge fysiske varer også. Vi mærker god interesse fra Norge, og vil i løbet af året formegentlig bryde grænsen på 50.000 NOK. 

Og nu melder tvivlen sig. Jeg har trawlet nettet tyndt, og var af den klare forståelse at med de nye VOEC regler, så skulle man som udenlandsk virksomhed blot registrere sig i VOEC systemet, og opkræve norsk moms og indberette og betale det her. Et system ligesom det vi kommer til at se i EU i år. 

Meeen så fandt jeg den her artikel hos shipmondo: https://shipmondo.com/dk/blog/guide-saadan-kommer-du-i-gang-med-voec-ordningen/?notification_link_uid=djN0WEhYSlBOeGIxM1kxbStyak5Tb1FhV21PcEZIOVg4QTR6cGlDRlNRWWgyd3ZVemI5SkJQWDNKTDEveVNlN0FUSHlnMnZnSFRxMkRaOTVGZlA0UUlRUHZ4VWluV1Evd3Z3TnRSaVJ1TXJING9Lc2k5K3BVNEEwQ00xbHJEVTE1UzBjWTZ5a1cxeDdVOXpreHRHYjFnPT0tLUcvWXgzOUZJOEk0ejdxQXNGT3VBbmc9PQ==--0b000b154a551ef05bd8435ed418fd8e3e75259e

De antyder klart at VOEC kun gælder under 50.000 NOK pr 12 md. 

Jeg skrev til dem fordi jeg mener det stred mod alt hvad man kan læse andre steder. De påstår hårdnakket at VOEC er muligt under 50.000 NOK, sælger man mere end det, så mener de man skal oprette en afdeling af sin virksomhed (NUF) og lade sig momsregisterer på normale vilkår. Jeg pointerede at det kan jeg ikke få til at stemme eller finde nogen dokumentation på, men fik svaret “sådan er det”. 

Det vækker jo en tvivl i mig, når de står så fast. Men jeg synes jo egentlig meget af pointen med VOEC systemet forsvinder, hvis det de oplyser er korrekt? 

Der skulle vel aldrig være nogle herinde som kender til reglerne ? Der må jo alligevel være en del der sælger til vores naboer :) 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at spørg hos Eksportrådet under Udenrigsministeriet, de rådgiver gratis  virksomheder om eksport tekniske spørgsmål, så de burde kunne hjælpe dig.

lad os endelig høre hvad du kommer frem til.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)