Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bankløsning til Holdingselskab som ejer et driftselskab

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 2. Sep 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har søgt nettet tørt ang. emnet bankløsning til Holdingselskab som ejer et driftselskab

Jeg ved lovmæssigt skal begge have en bankkonto.

Men tænker bare er der virkelige ikke nogle som tilbyder en nem og overskuelig løsning så man kan logge ind et sted og se begge?

evt. forslagsløsninger modtages gerne :)

God dag

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hos mange kan du blot give dig selv privat fuldmagt til begge privat og så vil du kunne se begge i din private netbank

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Stockholm
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Syntes at lunar arbejder på at gøre gode og billige løsninger for iværksættere. Har du kigget på dem?

Online Entreprenør indenfor betalningsløsninger, marketing og mere - www.purepaypayments.com

Tilmeldt 2. Sep 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes egentlig det fint at firma ikke er blandet sammen med min privat bank.
Det jeg søger er en bankløsning hvor man evt. vil kunne have begge i en - hvis det giver mening

Lad os tag Lunar Business som eksempel: 

Altså Holding selvskabet åbner en "Bruger" hos Lunar og har derfor en hoved konto der.
Da Driftselskabet er ejet af holdingselskabet kunne det være smart med en konto under samme "bruger" da de jo er ejere (holdingselskabet)

så man nemt kunne have overblikket et sted.

Men jeg ser problemer i at de vidst begge skal have en NEMkonto - dette tænker jeg umuliggøre den ovenstående løsning da man ikke kan have to NEMkontoer (Holdingselskabet & Driftselskabet) på en bruger?

Håber det giver mening

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er jo ikke anden sammenblanding end, at man har adgang via privat indlog men helt OK hvis du ikke vil kunne se det sammen med dine private konti

Men nej -  hvis du ikke vil det, så vil du jo normalt have hver sin nemKonto indlog (medarbejdersignatur) og ikke kunne se begge i et indlog - du kan jo netop have 2 NemKonti på en bruger som medarbejdersignatur - du kan have 100 om du vil, men det er jo så log ud og log ind med næste

Trøsten er, at holding har du normalt meget lidt behov for at logge ind til, da der sjældent er mange transaktioner

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hos Danske Bank benytter jeg deres normale Netbank og app (og ikke erhvervsløsningen). Når jeg logger ind ser jeg min privat-økonomi, men kan så "skifte aftale" til de selskaber jeg har fuldmagt til. Når man "skifter aftale", så ser man kun de konti og depoter som hører til det netop det selskab man har valgt.

På den måde synes jeg ikke at "privat og selskaber" bliver blandet sammen i Danske Banks løsning.

Venlig hilsen

Steffen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffen Bering Jensen / www.multiregnskab.dk:

Hej

Hos Danske Bank benytter jeg deres normale Netbank og app (og ikke erhvervsløsningen). Når jeg logger ind ser jeg min privat-økonomi, men kan så "skifte aftale" til de selskaber jeg har fuldmagt til. Når man "skifter aftale", så ser man kun de konti og depoter som hører til det netop det selskab man har valgt.

På den måde synes jeg ikke at "privat og selskaber" bliver blandet sammen i Danske Banks løsning.

Venlig hilsen

Steffen

har du så ikke netop skulle give dig selv fuldmagt til at se firmaerne ved privat indlog. Om du er glad for at skifte billede rundt er jo helt OK, men jeg ser nu intet sammenblandet økonomi i, at jeg i samme billede kan se privat og firmaer - som jo slet ikke ellers er indblandet på nogen måde, skatte eller anden vis

Jeg gør samme i e-boks, hvor firma har givet mig ret til at se deres post ved privat indlog - og der skal jeg, som du - skifte billede fra privat til firma men har kun et indlog - det er jo heller ikke sammenblanding

vh John Hannover

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt at jeg logger ind på Danske Bank Netbank med privat NemID.

Jeg kender ikke andre netbanker i detaljer, men hvis man f.eks. trykker "Betal regning", så ville jeg personligt nødigt skulle vælge bankkonto fra en liste der inkluderede såvel privat-konti som selskabskonti. Det ville gøre det lidt for nemt at komme til at lave private overførsler fra en selskabskonto.

vh Steffen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffen Bering Jensen / www.multiregnskab.dk:

Det er korrekt at jeg logger ind på Danske Bank Netbank med privat NemID.

Jeg kender ikke andre netbanker i detaljer, men hvis man f.eks. trykker "Betal regning", så ville jeg personligt nødigt skulle vælge bankkonto fra en liste der inkluderede såvel privat-konti som selskabskonti. Det ville gøre det lidt for nemt at komme til at lave private overførsler fra en selskabskonto.

vh Steffen

den er jeg med på - jeg har dog valgt at bare være meget omhyggelig - men ja - det ville da være en kedelig fejl så point taken  -de ligger i Nordea dog for sig - med konti jeg ikke har selv men - har fuldmagt til (ex børneopsparing x 4 o.l.)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Sep 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 01:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres input
Dejligt med flere tanker omkring tingene 

jeg må smide hovedet lidt i blød ;)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)