Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reparationsregning på lejet bil

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. May 19
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Min egen bil er til rep - derfor har jeg lejet en bil til at køre ud på et job. Bilen er lejet i mit enkeltmandsfirma, og udelukkunde brugt til at køre ud på ét job. 

Det viser sig, at bilen har fået en mindre kosmetisk skade i den tid, jeg har haft den. Kan jeg trække mekanikerregningen fra i mit firma? Regningen lyder på 2000 inkl moms 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja forudsat SKAT ikke har synespunkter på at du har haft bilen privat til rådighed - hvor det er klogt du har en god kørebog hvor kunde km stemmer helt med km forbrug iflg udlejningen - så vil du kunne det
Det eneste jeg ikke lige kan sige i hovedet er momsen - da der generelt slet ikke er momsfradrag for noget som helst der vedrører hvidpladebiler -Jeg tror ikke du kan trække momsen ved lejen hvis hvidpladebil. Skat siger

Fradragsret ved leje eller leasing Intet fradrag, hvis lejeperioden er under seks måneder.

Hvis lejeperioden er over seks måneder, og mindst ti procent af kørslen vedrører virksomhedens momspligtige aktiviteter, kan du få et begrænset fradrag. Fradragets størrelse vil fremgå af den faktura, du får fra udlejningsvirksomheden.
Fradragsret ved drift Intet fradrag.

I så fald vil det blot være hele beløbet der giver fradrag men på konto uden moms  - vent evt på andre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)